Nákupní horečka se krátí, tvrdí Incoma

Zatímco vánoční výzdoba se letos v českých městech objevila ještě před koncem října, nákupní horečka se posouvá blíž k Vánocům. Vyplývá to z průzkumu a komentářů společnosti Incoma. Lidé prý rok od roku více věří dobrému zásobení obchodů, takže nemusejí nakupovat dárky dlouho dopředu.

Už druhá adventní neděle ale přinesla obchodníkům tržby o několik desítek vyšší v porovnání s běžnými dny. Do Vánoc čekají ještě další kulminaci.

Podle ředitele Incomy Tomáše Krásného zatím lidé berou útoky především hypermarkety, které prodávají i nepotravinářské zboží. Výhodu mají ty velkoplošné prodejny, které v komplexu ještě nabízejí další obchody a zábavní centra.

"Velké rozdíly jsou však mezi Prahou a mimopražskými centry, a to jak v intenzitě nákupů, tak v počtech návštěvníků," řekl Krásný.

Lépe se daří také potravinovým supermarketům, ve kterých zatím lidé nakupují suroviny na vánoční cukroví. Největší nápor na hotové výrobky očekávají až v předvánočním týdnu.

Delvita zaznamenala podle své mluvčí Karin Petrikovitsové zvýšené prodeje už koncem listopadu. Tržby prý byly vyšší než v než běžném týdnu, ale nijak výrazně.

Podobně je na tom síť Julius Meinl, která registruje podle obchodního ředitele Radima Pátka v porovnání s loňskem nárůst tržeb o 15 až 20 procent. Letos prý lidé nakupují obecně více než loni, protože po teroristických útocích na USA, omezili cestování a více utrácejí za potraviny.

,