Vyděšená mrkev nabádá děti k pití alkoholu. Britové zatrhli reklamu Aldi

  • 56
Z britských obrazovek musela zmizet reklama s roztomilou animovanou mrkví jménem Kevin. Zelenina, která se úspěšně prodává jako plyšová hračka v supermarketech, totiž vidí kolem sebe duchy. Zjevují se jí ale i lahve s prémiovým alkoholem.

Reklamu zakázala britská Rada pro reklamu, které si stěžoval jeden z diváků. Hned v úvodu si mrkev šeptem postěžuje, že vidí mrtvé pastiňáky. Odkazuje tím na slavný horor Šestý smysl s Brucem Willisem v roli psychologa. Kreativci se inspirovali kultovní hláškou malého chlapce „I see dead people“, kterou prozradí své děsivé vize budoucnosti.

Vypravěč v reklamě se zmiňuje o duchách, kterých se o chladné vánoční noci zjeví hned několik. Do děje vstupují lahve s alkoholem, ale i duchové, které děsí mrkev. Pointa se skrývá v dvojím významu slova spirits, kterým se myslí duchové, ale zároveň lihoviny.

Podle regulátora spot, vysílaný ve vánočním čase, nabádal mladistvé k pití alkoholu. „Myslíme si, že Kevin měl velký zásah na publikum mladší 18 let,“ uvedl úřad. Dodal, že vyprávění připomíná dětské rýmovačky a obzvláště scény s duchy jim mohou přijít vtipné.

Aldi, který světu v minulosti představil formát diskontních prodejen, namítá, že třebaže jsou scény vtipné, nemohou negativně ovlivnit mládež. Reklamu firma stáhla z vysílání.

Dalším důvodem k zásahu reklamní rady byl fakt, že v období kolem Vánoc řetězec prodával mrkvového hrdinu v obchodech jako plyšovou hračku. Stala se velmi populární.