Masochistická reklama rozohnila Brity

  • 7
Odvážná eroticky laděná kampaň německého výrobce energetických nápojů Shark narazila na britský konzervatizmus. Britská Komise pro reklamu obdržela více než desítku stížností poukazujících na to, že plakáty propagující kofeinový energetický nápoj zlehčují sexuální násilí.

Na billboardech se objevili muži a ženy, jejichž nahá těla pokrývají škrábance, modřiny a kousance. Fotografii doplňuje text "Bring out the Beast!" - probuďte v sobě zvíře.

"Ta reklama je hrozně útočná," stěžují si Britové. Jeden z plakátů znázorňuje muže ležícího na břiše, který má na zádech hluboké rány. Z dalšího pak kouká nahá žena, jež má na krku krvavou ránu. Kampaň využívá celkem čtyři plakáty s podobnými motivy.

"Spojuje to humornou narážku na útok žraloka (shark znamená žralok, nebo také lichvář, podvodník) a lehce nadnesenou hru s hovorovým termínem "sharking" - podvádění nebo hledání nového partnera," brání se výrobce.

Dodal, že se taky snažil pomoci reklamním tvůrců vybočit ze zaběhnutých kolejí. Komise pro reklamu pro to ale nemá pochopení. Konstatovala, že ač možná vtipná, je reklama na energetický nápoj příliš sexuálně otevřená a nabádá k toleranci sexuálního násilí.

Reklama na energetický nápoj Shark, která pobouřila Brity.

,