"Podnik letos počítá s dalším výrazným růstem prodeje tmavého piva," řekl mluvčí Alexej Bechtin. Černý Velkopopovický Kozel, který je od roku 2000 jediným tmavým pivem v portfoliu Prazdroje, upevnil loni svoji pozici jedničky na trhu tmavých piv v Česku.
Podle výzkumu ACNielsen, který monitoroval prodej piva v obchodní síti, se tržní podíl této značky se zvýšil o více než tři procenta a oproti roku 2000 se více než zdvojnásobil. Prodej černého Velkopopovického Kozla se více daří také v restauracích. "Počet provozoven, kde se toto pivo čepuje, narostl od roku 2000 o 40 procent," uvedl Bechtin.
Kozel obdržel loni v prosinci už popáté za sebou ocenění "Tmavé pivo roku" pro rok 2004, které udělují čtenáři časopisu Pivní kurýr. Pivo se vyrábí z tmavého takzvaného karamelizovaného sladu. Kozel Černý je vyroben podle originální receptury z unikátní směsi speciálních tmavých sladů, používá se také speciální kvasničná kultura.
Řezat je možné jakkoli, záleží na chuti, na náladě. Malý přídavek tmavého Kozla (1:9) vytváří typ piva, který vešel do povědomí pivní veřejnosti mezinárodně uznávaným názvem "vídeňské". Kombinací tmavého Kozla se světlým pivem (1:1) vzniká polotmavé "řezané pivo", které má nižší hořkost.