Kompass spustil nové tržiště Kommarket

Nadnárodní společnost Kompass oficiálně spustila vlastní elektronické tržiště Kommarket. Firmy, které shánějí vhodné dodavatele, mohou své partnery hledat v databázi čítající téměř dva miliony firem - od dodavatelů surovin přes výrobce součástek až po hotové výrobky.

"Databáze pokrývá v současné době 75 zemí světa a je jen na nakupujícím v jaké oblasti se rozhodne zboží poptat. Výběr firem je možné dále třídit například podle počtu zaměstnanců," říká obchodní ředitel Kompass CR Daniel Totušek.

Po oslovení dodavatelů a vyhodnocení nabídek, má nakupující možnost pokračovat vyhlášením internetové reverzní aukce, která je také součástí systému.

Kompass vznikl před více než šedesáti lety, od roku 2000 je součástí francouzské skupiny Coface Group. Nové tržiště Kommarket je ale dílem české pobočky, která jej v první fázi vyvinula vlastními silami.

Po úspěchu v testovacím provozu byl profesionální vývoj svěřen české softwarové firmě. "Jsme rádi, že správa a dohled nad celým projektem zůstaly v Čechách. Je to silný projev důvěry ze strany mateřské společnosti.", dodává Totušek.

Důvodem je i příznivá cena za vývoj při vysoké kvalitě tuzemských programátorů. Celý projekt tak bylo možné rozjet ne v řádu milionů, ale spíše stovek tisíc korun.

Kompass očekává, že v letošním roce by tržiště mohly jen v České republice začít používat desítky firem. Velmi kladné ohlasy přicházejí i z dalších zemí, kde by měl být Kommarket k dispozici během druhé poloviny roku. V současné době probíhá lokalizace tak, aby k angličtině a češtině postupně přibyly další jazykové verze.


Témata: Aukce a dražby