Všichni jen pendler, pendler... Potíže kamionů nikoho nezajímají, štve řidiče

  • 64
Na hraničních přechodech do Německa se od pondělního rána tvoří několikakilometrové kolony. Problémy způsobují řidičům kamionů a samozřejmě jejich zaměstnavatelům. Ti jim musí poskytnout veškeré zázemí.

„Problém nastal kvůli tomu, že nebyly udělané dva pruhy,“ říká Jan Kodada, obchodní a marketingový ředitel dopravní a logistické firmy Gebrüder Weiss. Podle jeho slov zdržení nastávala především z důvodu, že byly v jednom pruhu dohromady řidiči, kteří již hotový test měli, s těmi, kterým chyběl.

„Momentálně jednotliví řidiči čekají, než se dostanou na řadu na hranicích. Musí se dostat k takzvanému checkpointu, kde sdělí, že se chtějí otestovat, jelikož nemají test, anebo ukážou test, občanku a oni jej pustí,“ vysvětluje Kodada.

Podle Jaroslava Hosnedla, ředitele chebské dopravní a logistické společnosti HS Line, stojí řidiči ve frontě v průměru dvě hodiny, pokud již mají hotový test. „Testovali jsme jako o život,“ komentuje situaci Hosnedl. Na jednotlivých hraničních přechodech však může být situace rozdílná.

Podle jeho informací byla delší fronta na odbavení kamionů, jejichž řidiči přijížděli s negativním testem. „To byla pro mě naprosto šokující věc, že se firmy tak dokázaly od pátku o tyto věci postarat,“ dodává.

Jednotlivé společnosti mají zájem, aby měli řidiči všechny potřebné dokumenty v pořádku. Podle Hosnedla jde ale o zbytečnou byrokracii. „Podle mě to je úplně na nic a skončí to někde v nějakém automatu, který odpoví O.K.,“ komentuje.

Sám je z těchto povinností unavený, stejně jako samotní řidiči. „Snažili jsme se vše přes sobotu i neděli nějak zařídit. Řidiči nemají odpočinek, taháme je od rodin, protože musí jít na testy,“ dodává.

Navíc se cítí naštvaný, protože se k řidičům kamionů nepřistupuje s úctou. „Když si pustíte televizi, tak slyšíte jenom pendler, pendler, pendler.. ale to, že jezdí i řidiči kamionů, prostě nikoho moc nezajímá,“ zmiňuje.

Jaroslav Hosnedl rovněž upozorňuje na problém s testy při zpáteční cestě. „Teď vůbec netuším, jak budeme řešit to, že test platí pouze 48 hodin. Kde máme ty řidiče ve Francii nebo v Německu otestovat?“ táže se ředitel společnosti.

Zboží nabírá na hranicích zpoždění. „Takovou informaci samozřejmě s omluvou předáváme,“ říká Jan Kodada ze společnosti Gebrüder Weiss. Podle Jaroslava Hosnedla mají ovšem zákazníci ohledně této situace pochopení.