- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měli udělat jednotný systém pro mýtné a EU ani Maďaři se nebude vztekat jestli se dělají výběrovky dobře a kdo komu jde na ruku.Dnes máme GPS satelitů na mapovaní kdejaké pípoviny a na to aby bylo vše jednoduché a přehledné,tak to komplikují a řidiči mají čelní sklo zaskládané krabičkami,že pomalu není vidět ven.Mohlo se do toho zapracovat i vybírání mýta u osobních aut a řidiči by nemuseli objíždět distribuční místa než najdou kde mají nálepku.Jde tu jen o prachy a ne o to aby vše bylo na pohodu.
Československá ANOfertská Republika si poradí posvém.
Satelitní systém se měl zavést hned, a ne nějaké mýtné brány. Spoustě lidí to bylo jasný hned, ale někdo asi mazal.
Tehdy ještě nikdo nevěděl,jak bude sat mýto fungovat a jaká bude úspěšnost výběru
Změna systému na satelitní stojí peníze a jaká je představa kdo by změnu měl financovat?Přece stát má systém a soutěžící by se měli přizpůsobit podmínkám.
Stát by se měl zamyslet nad tím,že když převede správu mýta pod státní firmu ,jako v Asfinag v Rakousku,tak eliminuje arbitráže
právě stávající systém je drahý v tom, že jakékoli rozšíření na další silnice stojí obrovský prachy, protože se musí budovat nové brány.
Stát by měl naopak podmínky nastavit tak, aby bylo možné přejít i na GPS systém, pokud bude za nižší cenu než stávající systém
Připadá mi to že si Kapsch pase úředníky na ministerstvu ,stále se nacházejí problemy proč to nejde jinak ,aby Kapsch mohl rejžovat .Svého času měli podobné problemy na úředně v Příbrami +Starka ,denně to plnilo deníky ,vyházeli úředníky a problemy přestsly
Pokud Vám ty deníky patří, tak se tam bude psátco Burešovi vyhovuje.
Hlavně, že kvůli tomu byl založen státní podnik Cendis už před pár lety a stále žádné výsledky...
Stát zvládl samostatně vytvořit systém na EET, který vypadá že funguje bezproblému, takže . že i ve státní správě jsou šikovní lidé. Nechápu tedy, proč stát se nevyprdne na tyhle vyžírky, většinou ze zahraničí a nevytvoří systém vlastní.
Nejak nerozumim tomu pozadavku hejtmanu. Pokud se myto rozsiri na silnice 2. a 3. tridy, tak prece kamionaci nebudou mit duvod objizdet dnes uz zpoplatnene useky a budou jezdit po casove nejkratsich trasach, coz jsou vetsinou placene useky, nebo po tech 2. a 3. uz jezdi ted a na statu quo se tedy nic nezmeni a navic se vyberou penize.
resp. argumentaci hejtmenu, pozadavek smysl ma.
Ze Kapsch od zacatku pase ceske politiky temer vsech parlamentnich stran, to je vicemene vseobecne znama informace. Take proto i po roce 2019 bude Kapsch provozovat prehistoricky system vyberu myta. Je jen otazkou, jestli to bude po zmanipulovanem vyberovem rizeni, nebo jestli se zase ukaze, ze vyberove rizeni z nejakych duvodu nebylo mozne uskutecnit a tak - aby se vubec myto mohlo vybirat - musi se to zase nechat Kapschi bez boje, jako tomu bylo posledne. A vsechno bude chyba predchozich vlad.
Ale ani madarsky system pozadujici specialni hardware ve vozidle neni ta spravna cesta. Spravnou cestu zvolili na Slovensku. Hardware a software, ktery dokaze cist, evidovat a vyhodnocovat registracni znacky vozidel, lze poridit velmi levne a na strane ridicu resp. aut neni treba zadne dalsi krabicky ani znamky. Proste se na internetu, u pumpy nebo u prepazky na hranici nahlasi SPZ (a zaplati) a je hotovo.
O tom Slovensku jste se to dozvěděl kde? To platí jen pro auta do 3,5 tuny. Na ndsas.sk je uvedeno pro auta s vyšší tonáží:
Vodič vozidla je povinný pred jazdou po vymedzených úsekoch ciest umiestniť vo vozidle a uviesť do činnosti palubnú jednotku vrátane jej príslušenstva. Palubná jednotka umožňuje zaznamenať presné údaje o využití vymedzených úsekov ciest vozidlu s povinnosťou úhrady mýta. Palubná jednotka je neprenosná.