"Pokud nebudou naplněny představy státu o částce, kterou by bylo možné reálně získat z této privatizace, tak si dovedu představit, že bude odložena," uvedl Janota s tím, že se obě privatizace od sebe velmi liší.
"Zatímco u Letiště Praha jde o finančně zajímavou stabilizovanou společnost, která produkuje zisk, tak v případě ČSA jde o společnost, která i díky konkurenci na trhu a problémům, které jsou v této době například s cenou ropy, je ve zcela jiné situaci," doplnil Janota.
Také podle předsedy ČSSD Jiřího Paroubka není možné s privatizací ČSA nadále vyčkávat a je třeba ji urychlit. Naopak s privatizací Letiště Praha podle něj není nutné pospíchat. Podle předsedy Strany zelených Martina Bursíka je důležité, aby budoucí majitel nemohl ze strategických důvodů utlumit fungování letiště.
Společnosti Letiště Praha a ČSA podepsaly počátkem října dohodu, která vyřešila vzájemné narovnání majetkových vztahů na ruzyňském letišti. Podpisem smlouvy se měla zvýšit hodnota společností při privatizaci, kterou stát plánuje uskutečnit u obou společností v nejbližších měsících.
Očekávaný výnos se u letiště pohybuje až kolem 100 miliard korun, zájem projevilo na šest desítek uchazečů z celého světa. Hodnota ČSA se odhaduje na pět miliard korun.