IKEA

IKEA | foto: MF DNES

IKEA láká zákazníky na kuchyně

  • 3
Nábytkový řetězec IKEA mění od září sortiment a služby. Dosud se švédští nábytkáři zaměřovali na ložnice, nyní ale má chtějí lákat zákazníky hlavně na kuchyně.

"Vycházíme z toho, že zákazníci něco potřebují a my jim to chceme dát. A nejvíc zájmu projevují právě o kuchyně," vysvětluje  obchodní ředitel IKEA pro Česko a Slovensko  Dragan Skaluševič změnu.

To v IKEA není nic neobvyklého. Každý rok vyřadí IKEA z prodeje okolo dvaceti procent výrobků a nahradí ho jinými.

IKEA má 218 prodejen ve 33 zemích světa, z toho čtyři v Česku. Tržby za posledních dvanáct měsíců v tuzemsku přesáhly 3,5 miliardy korun, což znamená nárůst o třicet procent. Vyššího obratu dosáhla IKEA podle experta controlingu Filipa Hajného díky snižování cen.

"Každoročně zlevňujeme o pět až sedm procent. V příštím roce bychom chtěli dosáhnout až desetiprocentního poklesu cen," říká Filip Hajný. "Pro naše zákazníky bychom chtěli být první na trhu," dodává.


Témata: IKEA, kuchyně, Slovensko