Jisté je, že o největším prodejci aut rozhodne maximálně pár stovek vozů. Američané jsou automobilová velmoc a General Motors řebříčku kralovala téměř osm desetiletí. Posílení na americkém trhu pomohlo i Toyotě.
Japonská firma patří k řadě dalších asijských firem, které se prosazují na největším automobilovém trhu. Právě tvrdá konkurence z Asie pak ukrajuje z tržního koláče americkým výrobcům, jako je GM.
Ta se naopak snaží prosadit na zahraničních trzích. Daří se jí zejména v Číně, Rusku a také Jižní Americe, uvedla agentura AP. Právě tyto trhy vykazují vysoké růsty, zatímco vyspělé trhy mají tempo pomalejší.
Toyotě se podařilo do čela žebříčku dostat v prvním čtvrtletí. Zbývající kvartály se obě firmy o pozici přetahovaly. Druhé i třetí ale štěstí více přálo Američanům. - více zde
Toyota oznámí definitivní výsledky na konci ledna.