Diskuze

Evropské miliardy zrychlí českou železnici

Evropská unie má ráda železnici. A svou přízeň neváhá projevit také miliardami eur, které do modernizace kolejí investuje. Na své si přijde i česká železniční síť. Do roku 2013 může na její obnovu jít z Operačního programu doprava až 2,6 miliardy eur (před 72 miliard korun).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hanz

5. 10. 2007 22:57
kdo to počítal?

Co to jsou za zcestné informace. Jak může vlak jedoucí max. 300 km/h zvládnou trasu dlouhou 200 km za 30 minut?8-o

0 0
možnosti
JT

drevak_patlak

5. 10. 2007 23:30
Re: kdo to počítal?

Fyzika je věda, tu každý nezvládne.

Objektivně je možné dodat, že na západ od nás už se staví vysokorychlostní tratě s cestovní rychlostí vyšší než 300 km/h (např. ve Španělsku), rekord TGV ve Francii je přes 500 km/h, ale to je skutečně jen rekord a v normálním provozu se jezdí "jen" 300 km/h.

Na druhou stranu j ečeská kotlina pěkně hornatá a některé úseky budou možná i na méně než 300 km/h.

Půlhodina je skutečně nereálný čas, ale pod hodinu by se vlak vejít mohl.

0 0
možnosti

funTom

5. 10. 2007 13:51
Margarín na hlavě

Mluvčí ČD Kubala je ftipálek:

"Před čtyřmi lety jel mezinárodní vlak EuroCity Praha z hlavního města

do Ostravy čtyři a půl hodiny, dnes bez pěti minut čtyři hodiny"

0 0
možnosti

Jirka

5. 10. 2007 17:47
Re: Margarín na hlavě

a jako co se ti na tom nezdá?

0 0
možnosti

zrychlí české ČD sysly

5. 10. 2007 12:48
EU miliardy

čeští syslíci budou ve svých tvářových kapsičkách nosit evropské melounky domů. Budou krást ještě rychleji než kdy předtím.;-D

0 0
možnosti

JuaHele

5. 10. 2007 12:23
korupce na CD

Tyhle uvedene mafianske firmy jsou domluveny mezi sebou, jejich reditele se bezne schazeji a dohaduji si jake ceny daji k tendrum pro CD. Pak taky musi mit dostatecne rezervy pro statni uredniky a ty spravne pol.strany, obycejne 5 az 10% jde na uplatky. Hadejte kdo je napr. sef Viamontu na ktery nejak zapomeli? neni nahodou rovnou ministr?:-©

0 0
možnosti

Otrok Českých Dobytčáků

5. 10. 2007 12:04
Cena 1 km trati

Jsem velmi potěšen, že budeme mít v České republice nejen nejdražší kilometr postavené dálnice v Evropě, ale jak to vypadá již brzy i železnice. Poděkujme za to níže uvedeným mafiánským firmám a hlavně neuvedeným, ale pilně ,,pracujícím" podplaceným státním úředníkům, kteří jsou rakovinou naší země. A taky neschopné vládě, která podle všech zpráv tomu není schopna udělat rázný konec. Protože ve skutečnosti pochopitelně nechce ! Kruh je uzavřen minimálně do dalších voleb. [>-]

0 0
možnosti

Radim

5. 10. 2007 10:31
šok

Jsem v milém šoku. Poprvé je tu napsáno, že tratě vlastní SŽDC, s. o. a né ČD, a. s. Takže konečně snad někdo pochopí, že zpoždění nemusí být jen vinou ČD, ale kvůli např. kvalitě trati!

0 0
možnosti

bobo

5. 10. 2007 10:21
rychlost

řek bych, že zvýšení rychlosti je až to poslední, co by měla dráha řešit. Co takhle přetáhnout zákazníky z kamionové dopravy, zlepšit čistotu, spolehlivost, alespoň omezit korupci při zakázkách atd.? Možná že kdyby jen polovina zaměstnanců ČD pracovala tak jak má, nebyly by dotace asi vůbec potřeba.

0 0
možnosti
SS

Karboxyl

5. 10. 2007 11:27
Re: rychlost

Dotace na veřejnou osobní doprvu jsou běžné po celé Evropě. Chcete říct, že všude pracují jen lemplové?

0 0
možnosti
M

M.Lipos

5. 10. 2007 7:45
Dá se předpokládat, že ..

V současnosti lemují opravované tratě nejčastěji stroje s logem

Skanska, Stavby silnic a železnic, OHL ŽS (dříve Železniční

stavitelství Brno) či Subterra. Dá se předpokládat, že stejné firmy si !podplatí státní zakázky! i do budoucna.

0 0
možnosti
JT

drevak_patlak

5. 10. 2007 8:32
Re: Dá se předpokládat, že ..

Tak bych to taky viděl. Jestliže normální kilometr skutečně vysokorychlostní trati (tj. ne koridoru) vyjde na 0,5-1 miliardu, pak u nás to bude za dvojnásobek :-( Stačí se podívat na dálnice, za úsek D8 přes Středohoří má stát zaplatit snad 13 miliard, nebýt korupce, mohl by za tuto cenu být tunel od Lovosic až do Řehlovic a spory s ekology se nemusely konat. Takhle budou jen dva krátké tunely na trase a jeden dlouhý do kapes.

0 0
možnosti