- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Co to jsou za zcestné informace. Jak může vlak jedoucí max. 300 km/h zvládnou trasu dlouhou 200 km za 30 minut?
Fyzika je věda, tu každý nezvládne.
Objektivně je možné dodat, že na západ od nás už se staví vysokorychlostní tratě s cestovní rychlostí vyšší než 300 km/h (např. ve Španělsku), rekord TGV ve Francii je přes 500 km/h, ale to je skutečně jen rekord a v normálním provozu se jezdí "jen" 300 km/h.
Na druhou stranu j ečeská kotlina pěkně hornatá a některé úseky budou možná i na méně než 300 km/h.
Půlhodina je skutečně nereálný čas, ale pod hodinu by se vlak vejít mohl.
Mluvčí ČD Kubala je ftipálek:
"Před čtyřmi lety jel mezinárodní vlak EuroCity Praha z hlavního města
do Ostravy čtyři a půl hodiny, dnes bez pěti minut čtyři hodiny"
čeští syslíci budou ve svých tvářových kapsičkách nosit evropské melounky domů. Budou krást ještě rychleji než kdy předtím.
Tyhle uvedene mafianske firmy jsou domluveny mezi sebou, jejich reditele se bezne schazeji a dohaduji si jake ceny daji k tendrum pro CD. Pak taky musi mit dostatecne rezervy pro statni uredniky a ty spravne pol.strany, obycejne 5 az 10% jde na uplatky. Hadejte kdo je napr. sef Viamontu na ktery nejak zapomeli? neni nahodou rovnou ministr?
Jsem velmi potěšen, že budeme mít v České republice nejen nejdražší kilometr postavené dálnice v Evropě, ale jak to vypadá již brzy i železnice. Poděkujme za to níže uvedeným mafiánským firmám a hlavně neuvedeným, ale pilně ,,pracujícím" podplaceným státním úředníkům, kteří jsou rakovinou naší země. A taky neschopné vládě, která podle všech zpráv tomu není schopna udělat rázný konec. Protože ve skutečnosti pochopitelně nechce Kruh je uzavřen minimálně do dalších voleb.
Jsem v milém šoku. Poprvé je tu napsáno, že tratě vlastní SŽDC, s. o. a né ČD, a. s. Takže konečně snad někdo pochopí, že zpoždění nemusí být jen vinou ČD, ale kvůli např. kvalitě trati!
řek bych, že zvýšení rychlosti je až to poslední, co by měla dráha řešit. Co takhle přetáhnout zákazníky z kamionové dopravy, zlepšit čistotu, spolehlivost, alespoň omezit korupci při zakázkách atd.? Možná že kdyby jen polovina zaměstnanců ČD pracovala tak jak má, nebyly by dotace asi vůbec potřeba.
Dotace na veřejnou osobní doprvu jsou běžné po celé Evropě. Chcete říct, že všude pracují jen lemplové?
V současnosti lemují opravované tratě nejčastěji stroje s logem
Skanska, Stavby silnic a železnic, OHL ŽS (dříve Železniční
stavitelství Brno) či Subterra. Dá se předpokládat, že stejné firmy si podplatí státní zakázky i do budoucna.
Tak bych to taky viděl. Jestliže normální kilometr skutečně vysokorychlostní trati (tj. ne koridoru) vyjde na 0,5-1 miliardu, pak u nás to bude za dvojnásobek :-( Stačí se podívat na dálnice, za úsek D8 přes Středohoří má stát zaplatit snad 13 miliard, nebýt korupce, mohl by za tuto cenu být tunel od Lovosic až do Řehlovic a spory s ekology se nemusely konat. Takhle budou jen dva krátké tunely na trase a jeden dlouhý do kapes.