Bláha na twitteru uvedl, že Generální finanční ředitelství problémy popřelo a potvrdilo upgrade systémů mezi šestou a osmou hodinou ranní.
„Po ukončení plánované instalace úprav příjmové části EET se projevila na jednom z datových center chyba, v jejímž důsledku systém odmítal přijmout část tržeb, přibližně polovinu účtenek. Opakované pozdější zaslání odmítnutých zpráv prochází bez problémů,“ uvedla tisková mluvčí Generálního finanční ředitelství Petra Petlachová.
Restauratéři a hoteliéři mají povinnost evidovat tržby elektronicky od 1. prosince. Za 12 dní ostrého provozu odeslali na servery Finanční správy zhruba 31,1 milionu účtenek, správa zároveň evidovala 1128 oznámení o nevydání účtenky. Do EET je zapojeno 40.658 podnikatelů, což odpovídá dřívějším odhadům správy.
Vláda si od evidence slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset od března příštího roku zapojit do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou i další obory podnikání.