Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni. | foto: Lidl

E-shopy s potravinami vypomáhají s rozvozem zboží jiných prodejců

  • 3
Internetové obchody s potravinami se snaží zlepšit své hospodaření rozvozem zboží pro jiné obchodníky. Rohlík.cz začal po potravinách řetězce Marks & Spencer nabízet produkty lékáren Benu. Firma to ve čtvrtek uvedla na tiskové konferenci. Konkurenční Košík.cz zase nabízí on-line produkty obchodů Delmart a Wine food.

Od října si tak mohou zákazníci Rohlik.cz kromě běžného nákupu nechat dovézt domů volně prodejné léky. „Stačí, když si zákazník léky objedná prostřednictvím e-shopu lékárny na Rohlik.cz a nechá si je dovézt společně se svým nákupem. Vše mu dorazí už do 120 minut od objednání. Tato kombinace služeb supermarketu a lékárny je evropským unikátem,“ uvedl zakladatel společnosti Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Módní trh na roztrhání

Sportovní móda

V e-shopu je zhruba 1100 nejprodávanějších položek Benu lékáren, sortiment se bude rozšiřovat. Jde zejména o léky na akutní potíže, jako jsou nachlazení, rýma, chřipka, bolest krku či alergie.

„Neustále hledáme cesty, jak zákazníkům usnadnit a zpříjemnit nakupování. Jsme rádi, že jim můžeme nabídnout komfortní doručení volně prodejných léků a dalších produktů rovnou ke dveřím,“ uvedl ředitel společnosti Benu Sebastian Ring.

Benu provozuje kromě 218 kamenných lékáren i vlastní e-shop, služby by si ale neměly navzájem konkurovat.

Konkurenční Košík.cz nabízí více než tisíc produktů obchodů Delmart a Wine Food. Oba obchody můžou využívat logistiku i infrastrukturu e-shopu. „Pro prodejce potravin, kteří chtějí ve velkém prodávat on-line, je problém postavit e-shop s odpovídajícím rozvozem.

Vzájemně výhodné

Potraviny vyžadují specifické zacházení, odpovídající skladové prostory, kvalitní vozy s několika teplotními zónami. To vše jsme schopni nabídnout za naprosto férových podmínek, aby spolupráce fungovala pro obě strany,“ uvedl ředitel Košík.cz Tomáš Jeřábek.

Prodej potravin přes internet je pro obchodníky logisticky náročný, proto k němu většina obchodních řetězců zatím nepřistoupila. Například Lidl prodává on-line pouze spotřební zboží.

Z velkých řetězců má e-shop pouze Tesco, které od září rozšířilo rozvoz do Ostravy. Dále na trhu působí mj. Freshbedynky.cz, Coop-box.cz, Plnataska.cz, Potravinydomu.cz a další.

Prodeje potravin on-line jsou v Česku třetí nejvyšší v Evropě po Velké Británii a Francii. Podíl jejich prodejů v internetových obchodech dosáhl loni 2,5 procenta celkového obratu rychloobrátkového zboží, uvedla společnost GfK.

,