Diskuze

Pandemie ukázala budoucnost nakupování. Přizpůsobují se prodejny i e-shopy

Češi se během pandemie naučili využívat e-shopy opravdu naplno. S rozvolňováním a otevřením celého maloobchodního segmentu se očekává mírné zpomalení růstu tržeb v online prostředí. Návrat do kamenných obchodů ovšem nebude tak masivní. Perspektivní se do budoucna ukazuje kombinace online a offline prodeje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FK

je fakt, ze online reseni se sikne, musel jsem vyměnit satnik a učinil jsem tak pres eshopy. A fungovalo to. Jen slo o to, najit si ten spravny, kde mi sedly velikosti, material byl kvalitni a tak vubec. Ale kamenny obchod je kamenny obchod, neni nad to se tam tim prohrabat. Kombinace obojiho je reseni.

0 0
možnosti
KS

Ne vše se dá nakoupit online přes e-shopy. Konkrétně obuv a oblečení vůbec. Jednak je nutno vidět zboží v reálu jak vypadá, protože obrázky jsou sice hezké, ale hodně zkreslují. Také není možné zcela věřit označení materiálu, z kterého je zboží vyrobeno. A vůbec nejhlavnější je možnost vyzkoušení. Výsledek nákupů některého zboží na e-shopech je potom časté vracení zboží, které nevyhovuje. Zákazníci jsou zklamáni, že musí posílat zboží zpět a čekat zda je e-shop solidní a vrátí jim peníze. Z online nákupů profitují hlavně dopravci.

6 2
možnosti

P68e49t97r 11Š43k57o95d61a

5. 5. 2021 10:44

Přesně tak. Zboží jako oblečení nebo obuv prostě nejde jen tak objednat v eshopu, je potřeba ho vidět a vyzkoušet si ho.

1 1
možnosti
Foto

Některé internetové obchody se během situace způsobené covidem začali chovat jako šmejdi. Třeba jeden z největších Mall.cz si začal účtovat téměř pro každou položku poštovné zvlášť (takže nákup více věcí kvůli nižšímu poštovnému ztrácí smysl) a v některých případech není schopen ani věci ze společné objednávky doručit na jedno společné místo....

1 1
možnosti
MK

To je nesmysl příteli.

Mall se stal nákupní galerií. Na kupuješ přes něj i od jiných prodejců. A ti si účtují vlastní poštovné. Opakovaně na to upozorňují.

Pokud nechceš platit extra poštovné, tak si zaškrtni, že chceš chceš pouze zboží od prodejce MALL. A ten ti bude účtovat jenom jedno poštovné.

Pokud nakoupíš od tří prodejců (a všude je vidět, že nakupuješ od rozdílných prodejců a dokonce potvrzuješ jejich poštovné), tak ti to přijde minimálně ve tří balících z různých částí republiky. Proto trojí poštovné.

Je to poměrně prosté a když chceš nakupovat jenom od Mallu s jedním poštovným, tak to samozřejmě jde.

2 0
možnosti
LJ

Dost e-shopu doručuje bez stanovení termínu. Ráno přijde SMS, že za hodinu až dvě jsou u vás doma. Super služba, když nejste v práci.

0 0
možnosti
JK

Je to fajn, když odpoledne objednáte a druhý den dostanete. No a pokud jste v práci, proč si to nenecháte doručit tam ? Anebo do výdejny ?

2 1
možnosti
OL

A přitom existují ostrůvky normálnosti a svobody. (Švédsko, Texas a další) Vládnoucí sice dělají, že nic takového není, ale já se chystám nejpozději na podzim do nějakého takového zmizet. Tenhle onáhubkovaný, totalitní kovidpasový svět vážně není pro mě....

0 1
možnosti
PD

samozřejmě, že se nakupovací strategie změní, zejména u zboží, co nemusíte zkoušet. myslím, že obchody budou nadále fungovat i jako výdejní místa pro jejich zboží

0 0
možnosti
VP

Hlavně se budou muset přizpůsobit přepravní společnosti. Bude nemyslitelné že mi v 10 hodin zavolají (v lepším případě) že stojí před domem a já budu v práci. Velké věci si nebudu posílat na adresu zaměstnavatele. A platit 70 i 2x tolik za poštovné, když zboží stojí 50 taky ne.

3 0
možnosti
Foto

Z nouze ctnost. Byl jsem k takovemu nakupnimu chovani donucen. Az se vse otevre, vratim se k puvodnimu modelu, tedy, ze kamenny obchod bude vzdy priorita v pripade obleceni, potravin, knih, hobymarketu,protoze si tyhle veci proste potrebuju prohlednout. Elektroniku budu i dal kupovat on-line, tam staci znat paremetry, netreba videt. :-) A uz se hlavne tesim, az se otevrou restaurace a budu moct odhodit kucharskou zasteru, prip. dame jidlo a jit se naobedvat ci naveceret, do oblibeneho podniku. R^

9 0
možnosti
DF

Jinými slovy, pokud má pandemie vítěze , jsou to velké obchodní řetězce

5 0
možnosti
Foto

Naprostý nesmysl! Nelze vyvozovat trend chování zákazníků, když je online nakupování jediná možnost. Kamenné obchody budou mít vždy nezastupitelnou roli z mnoha důvodů. Jsou komodity, které je nutné vidět "in natura". Budete si dlažbu do koupelny vybírat podle obrázku na monitoru/telefonu? Nákup bot online se může docela protáhnout a těžko říct, jak se shop postaví k tomu, když jim boty vrátíte popáté. A v neposlední řadě jde o sociální kontakt. Lidská povaha není "stavěna" na to, aby člověk seděl sám u počítače, ale aby se pohyboval mezi ostatními lidmi.

10 1
možnosti