ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Mějte trpělivost, žádají e-shopy. Čelí náporu a nestíhají doručovat

  • 19
Doručovací lhůty e-shopů se každým dnem prodlužují. Kvůli uzavření kamenných obchodů se zájem o nakupování online zněkolikanásobil a internetové obchody začínají být zahlcené. Problémy mají s nedostatkem lidí i náporem na systémy.

„Na doručení vašich objednávek intenzivně pracujeme,“ vítá zákazníky e-shop Alza.cz na své hlavní stránce. Kvůli pandemii COVID-19 se totiž zájem o online nákupy navýšil na úroveň, kterou e-shopy přirovnávají k předvánočnímu shonu. Na rozdíl od Vánoc však v tomto případě měly mnohem méně času na přípravu.

Epidemie koronaviru

Weby a doručovací systémy e-shopů jsou tak objednávkami zahlcené a obchody pomalu přestávají stíhat.

„Zákazníky prosíme o trpělivost a také o ohleduplnost,“ uvádí mluvčí Alzy, Patricie Šedivá. „Všechna oddělení i systémy procházejí obrovským náporem. Tato mimořádná situace může ovlivnit i čas doručení,“ dodává Šedivá.

O trpělivost zákazníky žádá také Mall.cz. „Naši zaměstnanci jsou nyní pod nesmírným tlakem,“ říká mluvčí e-shopu Pavla Hobíková. Rychlost doručení zboží z obchodu podle ní zatím ovlivněna není. „Snažíme se vyjít vstříc všem zákazníkům, i když vydáváme čím dál větší množství zásilek,“ doplňuje. Firma ale v současnosti shání asi 300 lidí, kteří by jí se zvládnutím náporu pomohli ve skladech.

Obchod kvůli vysokému zájmu i tak přistoupil ke speciálním opatřením. „Lhůtu k reklamaci a vrácení zboží při odstoupení od smlouvy jsme prodloužili na dobu 14 dní po jejím ukončení,“ říká Hobíková. Po ukončení karanténních opatření plánuje Mall lhůtu opět vrátit do původního stavu.

Nával i tam, kde to není obvyklé

Po uzavření kamenných obchodů se značně navýšila aktivita i na e-shopech společností, u kterých prodej online dříve hrál „druhé housle“. „V posledních dnech vzrostl počet objednávek přes e-shop na více než dvojnásobek,“ uvádí Eva Kočicová z Datartu. „V tuto chvíli je nárůst prodejů téměř trojnásobný,“ potvrzuje také Petr Žikovský, manažer pro e-commerce obchodů IKEA.

I švédská nábytkářská firma hlásí, že současný nápor může způsobit prodloužení doručování. „Bohužel dochází ke zpoždění dodacích lhůt do vybraných oblastí. Některá zpoždění jsou v řádu několika dnů,“ komentuje Žikovský.

E-shopy očekávají, že zájem o online nakupování dál poroste. „Připravujeme se na ještě větší nápor,“ komentuje Hobíková. „Intenzivně hledáme všechny možné způsoby, jak uvolnit kapacitu a zvýšit závozy,“ doplňuje Šedivá.