Věřícím se nelíbilo, že Coca-Cola pro svou reklamní kampaň použila obrázky pravoslavných křížů a chrámů. Plakáty, kde jsou náboženské symboly vyobrazeny přímo v lahvi Coca-Coly, se objevily na nápojových lednicích.
Pobouření pravoslavní z Novgorodu si na kampaň stěžovali místnímu vedení církve, ale i místní vládě a prokuratuře.
Podle Guskovové firma obrázky použila proto, aby Rusům připomněla jejich kulturní dědictví. "Rozhodně ne proto, abychom někoho urazili," dodala mluvčí s tím, že Coca-Cola kampaň stáhne.
Reklamy se v ulicích Nižního Novgorodu objevily už loni. Podobnou kampaň firma zahájila i v Petrohradě, Ufě, Kazani nebo Moskvě, kde si ale na její vizuální podobu nikdo nestěžoval.
Pravoslavní z Novgorodu ale zdůrazňovali, že na některých plakátech jsou církevní stavby i s kříži zobrazeny vzhůru nohama. Obrácený kříž je přitom pro ruské věřící výrazem rouhačství. Věřící žádali, aby úřady firmu obvinily z šíření náboženské nenávisti.
Mluvčí místní prokuratury Irina Monachovová médiím řekla, že vyšetřovatelé se případem zabývají. Zda bude Coca-Cola muset kvůli zobrazení pravoslavných chrámů před soud, má být jasné na konci měsíce, napsala agentura ČTK.
Na reportáž se podívejte zde