Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Kolik přestupů, tolik jízdenek. Cestující čeká chaos s jízdenkami na vlak

Od prosince čeká cestující na železnici více komplikací, než se původně s masivnějším zapojením soukromníků a další konkurence Českých drah počítalo. Plán na jednotnou jízdenku, na kterou by cestující mohl jet vlaky různých společnosti, se nepovedl.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to skvělý způsob, jak vyhnat lidi z vlaků do aut. Už teď jezdí u nás motoráky poloprázdné.

4 0
možnosti
VN

Až se jednou zavede hodnocení států podle chaosu, tak určitě bude CZ atakovat první pozici.

4 0
možnosti
Foto

Opravdu skvělé! Máme zemičku jako prd ale na vejlet vlakem bude potřeba den dovolené na promyšlení strategie nákupu jízdenek.:-/

5 0
možnosti
FV

Dříve ČD křížově financovaly ztrátovou osobní dopravu ziskovou nákladní dopravou. V rámci privatizací se zisková nákladní doprava oddělila a ztrátovou osobní dopravu zcela platí stát a kraje kvůli zajištění "sociálního smíru". To jen ukazuje, že žádný "trh" ve veřejné dopravě neexistuje (a existovat nemůže), protože to by zcela paralizovalo dopravní obslužnost.

Je pochopitelné, že když si tedy dnes jednotlivé spoje objednávají a platí kraje (a mezikrajské spoje stát), že budou chtít mít nad provozem a tokem peněz kontrolu. Prakticky to ale cestujícím pouze zkomplikuje a zdraží cestování, o zdrcujících dopadech na pravidelné cestující, kteří si třeba koupili celoroční síťovou jízdenku a mohli na ní nerušeně jezdit po celé republice, ani nemluvím - a to všechno v situaci, kdy západoevropské země chtějí posílit železniční veřejnou dopravu jakožto nejekologičtější formu cestování Rv

3 0
možnosti

M78a22r47e60k 61Š47i61m63o14n

4. 10. 2019 11:31

Ehm, křížové financování je ekonomický nesmysl. Pokud bych byl vlastníkem železniční společnosti, ve které jeden druh dopravy financuje druhý, nebo továrny, ve které jeden výrobek financuje druhý, tak bych ten druhý bez náhrady zrušil a dopravní (výrobní) prostředky rozprodal.

1 0
možnosti
VK

V18í93t 56K51o49u65b77a

2. 10. 2019 14:04

Pokud je na každý vlak potřeba jiná jízdenka, pak to není kolik přestupů, tolik jízdenek, ale kolik jízd tolik jízdenek. Přestup je změna prostředku mezi první a druhou jízdou.

1 0
možnosti

P46a49v32e75l 60Š67e85d21ý

2. 10. 2019 12:32

No tak v rámci ochrany životního prostředí začnou lidé více využívat auta.

2 0
možnosti
JV

J86a75n 90V41a89l51o52u30c53h

2. 10. 2019 12:03

A není to NÁHODOU tak, že tarif ČD se nebude uznávat pouze ve vnitrokrajských vlacích (což je logický krok, v rámci kraje pro cestujícícho v 99% i výhodnější, neboť v rámci časové platnosti lze požít i návazný bus či MHD)? Když pojedete za hranici kraje, prostě dostanete jízdenku dle tarifu ČD a cena bude mezi objednavatele přerozdělena. Takže BUBUBU, že Pražák nedojede do Valtic na jednu jízdenku, je jen (s)prostá lež.

0 0
možnosti
MS

Já to nebudu řešit a riskovat, že budu bez jízdenky a pojedu raději autem. Ostatně i proto, abych ho používal, jsem si ho koupil. Ne k tomu, aby mi stálo venku a já jezdil vlakem.

0 0
možnosti
Foto

Tak na první pohled to vypadá jako zmatek, ale klid. Vymyslí se na to určitě nějaká dotace, zřídí se úřad podpory přestupní železniční dopravy, vznikne na něm nových 10 000 pracovních míst, podpoří to evropské fondy, některé politicky důležité občanské skupiny voličů dostanou 75% slevu ze státního rozpočtu. Nevidím problém.

1 0
možnosti
RK

Tak to je opravdu vrchol demence. To je možné opravdu jen v Kocourkově.

2 0
možnosti
MV

Nejlepší by bylo nechat možnost jediné jízdenky od ČD, ale s tím, že kraje dostanou své peníze. Možná by pak byla jízdenka s ČD dražší, než to řešit odděleně, ale některým lidem by to vyhovovalo i tak a šetřílci by mohli kombinovat více jízdenek.

To je podle mě win-win pro všechny strany.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika

3. května 2024

Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...

Kofola, fidorky, polévka z pytlíku. České potraviny nabízí Amazon i za tisíce korun

7. května 2024

Na americkém internetovém obchodu Amazonu prodává ostravská firma výhradně české výrobky. V nabídce...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KOMENTÁŘ: Stanjurova další daň je prohrou pravicové politiky

3. května 2024

Premium Po zklamání z chabého výnosu windfall tax ministr financí plánuje, jak si na banky posvítit jinak –...

KOMENTÁŘ: Po solárním tunelu je tu další. Možná ještě větší

2. května 2024

Premium Čeští solární lobbisté otevírají šampaňské, protože se otevřela cesta k dalšímu solárnímu Klondiku,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Švýcarský nůž nově bez čepele. Victorinox zato chystá verzi s cyklonářadím

7. května 2024  12:05

Švýcarský armádní nůž s více než stoletou historií čeká zásadní změna. Firma Victorinox, která ho...

Maloobchodní tržby se zvýšily. Trend by měl pokračovat, míní analýzy

9. května 2024  9:40

Maloobchodní tržby nadále rostou. Český statistický úřad v březnu naměřil meziroční vzestup o 6,1...

Pohonné hmoty v Česku zlevňují, benzin je pod čtyřiceti korunami za litr

9. května 2024  9:34

Pohonné hmoty v Česku zlevnily druhý týden v řadě, cena benzinu se dostala pod 40 korun za litr. Ve...

Padl rekord. Podíl obnovitelných zdrojů na výrobě elektřiny je téměř třetinový

9. května 2024  9:24

Obnovitelné zdroje energie měly na celosvětové výrobě elektřiny loni rekordní podíl 30,3 procenta....

Stát zapojí taxíky do veřejné dopravy. Poptávkový systém má ušetřit náklady

9. května 2024

Premium Zelená lucerna s nápisem linka by měla do budoucna odlišovat nepravidelnou dopravu ve veřejném...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!