Českému pivu se daří, platí to o točeném i pěnivém moku v lahvích či plechovkách

Českému pivu se daří, platí to o točeném i pěnivém moku v lahvích či plechovkách | foto: Michal Šula, MF DNES

České pivo slaví úspěch doma i v zahraničí

  • 3
Čeští pivovarníci mají důvod k oslavám. Za prvních devět měsíců roku totiž vyrobili téměř patnáct milionu hektolitrů piva, což je meziroční nárůst o 1,67 procenta. Daří se především exportu, české pivo slaví úspěchy nejen v Americe ale také například v severských zemích.

"Pokračuje tak vzestupný trend posledních let," míní představitelé Českého svazu pivovarů a sladoven. Výrazně rostl především export, který se proti stejnému období loni zvedl o 16 procent na 2,354 milionu hektolitrů.

Do zahraničí prodává drtivá většina domácích výrobců pěnivého moku. "Možnost uplatnit své pivo na zahraničních trzích je velkou příležitostí především pro malé pivovary a v řadě případů to umožňuje jejich produkci postupně rozšiřovat," uvedl předseda Českého svazu pivovarů a sladoven František Krakeš.

Tradičně největšími odběrateli českého piva jsou Německo, Slovensko, Velká Británie, USA a Maďarsko. Výrazný vzestup zaznamenal vývoz také do Švédska, Ruska, Rakouska, Itálie a Kanady.

Největším domácím producentem piva je nadále Plzeňský Prazdroj, na druhém místě jsou Pivovary Staropramen a třetí je Budějovický Budvar.

Více než 60 procent produkce tvoří výčepní piva. Výroba ležáků představuje 35 procent, přičemž poptávka po nich stoupá. Roste také zájem o nealkoholické pivo, kterého se vyrobilo přes 185.000 hektolitrů, meziročně o 23 procent více.

České pivo se nejvíce stáčí do sudů, které tvoří víc než 51 procent obalů. Téměř 44 procent moku se prodává lahvích, menší objemy jsou spotřebitelům distribuovány v plechovkách a cisternách. Právě cisterny ale zaznamenávají nejvyšší růst poptávky.

,