- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrý den
chtěla bych zde podělit o svou osobní zkušenost s Dieselgate.Sama jsem majitelkou vozu,kterého se tato aféra dotkla.Během běžné opravy ve značkovém servisu mi bylo provedeno přehrání "podvodného" software.Bohužel,krátce po tomto zásahu jsem zjistila,že se mi extrémně zvýšila spotřeba nafty a to z průměrných 6,5 l/100 km na 10l/100 km a více!!Celou záležitost jsem reklamovala u servisu, který aktualizaci software provedl.Stížnost mi neuznali, prý vyšší spotřebu v žádném případě nemohla způsobit aktualizace softwaru,na voze provedli komletní diagnostiku se závěrem,že auto je zcela bez závad a reklamaci mi neuznali!Příčinu,proč má vůz tak ohromnou spotřebu, odmítli hledat a řešit.Obrátila jsem se proto na výhradního dovozce mého vozu do ČR,aby se celou záležitostí začal zabýva.V Porsche Praha mi však oznámili,že aktualizovaný software je certifikovaný a tudíž je má stížnost nezajímá a řešit jí dále nehodlaji....Domnívám se tedy,že celá aféra bude mít ještě mnohem komplikovanější dohru..Pokud i Vás potkalo něco podobného, prosím,dejte vědět!!!!
Děkuji
Myslím že zde ani jinde moc pomoci nenajdete. Samotnou aktualizací sw opravdu mohlo dojít k tak velkému nárustu spotřeby jen velmi těžko, resp. ta změna se týkala jen velmi úzkého režimu užíváni a že by ten tvořil tak dominantní část ve způsobu používání auta je skutečně dost těžko představitelné.
Nejsnadnější resp. jediné řešení je nechat si tam nahrát tu původní verzi.
Komisarka Jourova to uz dvakrate davala v EU na pretres
Jednoduche.proc..V USA maji prisnejsi zakony na emisi.
Tyto predpisy plati jen pro importy !!!
GM potřebovalo sejmout konkurenci a to se jí povedlo. Nyní obětují Opel a udělají restart v Evropě se značkou Chevrolet.
Marek
GMC urcite v VW nemaji.konkurenci jako v Japonskych vozech,..Nevim,navic,proc pises neco o sejmuti konkurence,kdyz ten podvod VW v USA delal a priznal to.Tak ze pises blbost.
Domníval jsem se, že jako vyspělý národ si nebudeme brát příklad z národa, kde se soudí o to, že se opařili kávou, protože na kelímku nebylo napsáno, že může být horká. Nebo s výrobcem automatických praček, protože v návodu nebylo napsáno, že se nesmí používat k očistě živých koček. Nebo s výrobcem mikrovlných troub, protože do návodu nenapsali nic o tom, že se v ní nesmí živé kočky sušit.
"Američané odškodné dostanou, proč ne my?" - asi proto, že vám žádná škoda nevznikla. Vaše auto pořád splňuje homologační předpisy platné v době jeho uvedení na trh, a za pokles ceny ojetiny může mediální kampaň, nikoliv výrobce.
Škoda na životním prostředí škodou je
K odškodnění není důvod, tak proč v USA je?
Protože tam je jiná legislativa než v EU.
Zásadní rozdíl je v tom, že v USA VW prezentoval TDI jako CleanDiesel a založil na tom celou kampaň, která se snažila přesvědčit zákazníky, že je TDI čistější než benzínové vozy. Ekologie je např. v Kalifornii silné téma, jako první stát přišel s normou LEV a U-LEV a takový podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla jako tam nikde jinde není. Takže VW v US nemátl jen úřady, které striktní normy posuzují, ale především zákazníky, kdežto v Evropě je povědomí o dieslech poměrně široké, kde prioritu hraje spotřeba a žádnou podobnou kampaň VW v Evropě nevedl ani u modelů Bluemotion, kde taktéž akcentuje především nízkou spotřebu.
Ten podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla ma v Kalifornii i jine duvody.
- zimy jsou tam tak mirne, ze vlastne ani nejsou (nepocitam v horach), takze si nemusi v aute topit (a v chladnem letnim San Francisku ani chladit klimatizaci)
- stat vraci lidem slusnou castku z nakupu techto aut; v soucasnosti 1500 USD za nakup plug-in hybridu a 2500USD za elektrike auto.
- na drahou Teslu tam hodne lidi muze usetrit za rok ci dva.
Stalo Vám to za to kvůli rozdílu ve spotrebe 0,2l/100km. To nejste tak vyspělá firma nebo si jen neverite?
Podvod je podvod ať si skopčáci řikají co chtějí.
Podvod je podvod pouze tehdy když se tak cítí ten kdo má být podveden. Žádná z odpovídajících Evropských institucí tento dojem nemá