Podle údajů společnosti Unilever, která na trh dodává zmrzliny Algida, dosahuje v USA roční spotřeba v průměru kolem 24 litrů na osobu.
Tuzemský trh se po poklesu spotřeby v první polovině 90. let postupně stabilizoval a od roku 1997 celková konzumace roste, hlavně v posledních čtyřech letech. Podle Unileveru je ale stále ještě asi 15 procent pod úrovní roku 1989.
"Výdaje v posledních letech mírně rostou, ale pomaleji než spotřeba v litrech. Klesá totiž průměrná cena," uvedl manažer divize zmrzliny a mražených výrobků Unileveru ČR Martin Hejduk.
Na zlevňování se podle něho výrazně podílejí obchodní řetězce. Například nejoblíbenější výrobek rodinného balení, Polárkový dort o objemu 615 mililitrů, stál před 15 lety 10,50 Kčs. V současné době lze nalézt v obchodech obdobný výrobek stejného jména i za cenu nižší.
V tuzemsku naopak klesá spotřeba nanuků, a to v jednotkách procent ročně. To je obdobný vývoj jako v Evropě. Pokles je kompenzován vyšším růstem spotřeby kopečkové a točené zmrzliny. Zároveň mírně stoupá konzumace rodinných balení.
Spotřebitelé totiž méně často sáhnou po běžném polárkovém dortu a naopak vzrůstá obliba rolád, vaniček a exotických příchutí.