Apple Card v Česku? Možná ano. Firma si zaregistrovala ochrannou známku

  • 3
Když Apple v březnu představil svůj Apple Card, očekávaný platební systém, dala veřejnosti informace pouze o tom, že se bude testovat v USA. Teď se však zdá, že by v budoucnu systém mohl dorazit i do Česka – Apple si tu totiž zaregistroval ochrannou známku.

Kreditní karta a platební systém od Applu bude fungovat na základě Apple Pay, který do Česka dorazil v únoru. K placení Apple Card však není potřeba mít u sebe telefon – jak název napovídá, jde o klasickou kartu.

To však neznamená, že nebude s Apple Pay spárovaná. Právě naopak, dohromady mají podle firmy fungovat nejlépe. Systém vzniká ve spolupráci s bankou Goldman Sachs a má podporu Master Card.

V současnosti tuto kreditní kartu testují zaměstnanci Applu ve Spojených státech. Tam také podle prozatím dostupných informací začne fungovat jako první. Další plány Applu byly doteď nejasné. Na začátku týdne si však Apple zaregistroval značku Apple Card pro používání v Hongkongu, a všech zemích Evropské unie včetně Velké Británie.

Apple Pay tak může v budoucnu dorazit i k nám, píše web Letem světem Applem. Upozorňuje však, že může jít i o pouhou obranu před konkurencí. Takhle Applu totiž nikdo tento název v Evropě „nevyfoukne“.

Sběr dat bez vnějšího sledování

Systém má uživatelům kromě klasických služeb kreditní karty umožnit také přesně sledovat kolik, kde a za co utrácí. Platby si pak uživatel bude moci srovnávat například podle druhu nákupu či zeměpisné polohy. Informace by se navíc měly sdílet jen mezi kartou a telefonem.

Nikdy jiný by k nim tak neměl mít přístup. Sledovat své kroky by podle Applu měli mít možnost jen zákazníci samotní.„(Apple Card) Reprezentuje vše, za čím Apple stojí. Jednoduchost, transparentnost a soukromí,“ stojí na oficiálních stránkách Apple Pay.

Již teď se Apple snaží uživatele nalákat odměnami. Z každého nákupu provedeného fyzickou kartou plánuje firma vrátit zákazníkovi jedno procento, v případě využití Apple Pay dvě. Pokud zákazníci touto kreditkou nakoupí výrobek od Applu, připíše mu pak společnost na účet tři procenta ceny.