Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Petr Topič, MAFRA

Alza přidává do košíku nechtěné položky. Zde je zboží navíc, zaplaťte

  • 956
Zákazníci obchodu Alza.cz si na sociálních sítích stěžují na neférové jednání prodejce. Ten jim při online nákupu automaticky přihazuje do košíku zboží, které si původně na Alza.cz neobjednali. Někdy jsou to baterky za pár korun, jindy tonery do tiskárny za několik stovek.

Zboží jde sice z košíku odstranit, nepřevzít nebo vrátit, přímo ale zákazníky na nečekané položky v košíku nikdo neupozorňuje.

Jedním z těch, kdo si přidávání nechtěného zboží všiml, byl cestovatel Dan Přibáň. „Zrovna kupuji vysílačky na cestu a zírám. Alza vám klidně a nenápadně přihodí do košíku nějakou drobnost, kterou podle nich určitě potřebujete, a když jste nepozorní a klikáte v košíku ‚další‘ a ‚další‘, protože přece víte, co kupujete, najednou máte pořízenou i sadu akumulátorů (byť vysílačky mají vlastní),“ napsal na svém facebookovém profilu Přibáň.

Projektový manažer Alza.cz Jaroslav Kotápiš iDNES.cz sdělil, že se tak děje kvůli vyššímu pohodlí zákazníků. „Analýzy nám ukázaly, že drtivá většina zákazníků buď už při nákupu, nebo po něm vyhledává a kupuje určité produkty. Typicky se bavíme o věcech jako kabel k PC u tiskáren, sáčky k sáčkovému vysavači a podobně. Chceme, aby zákazník mohl zakoupené zboží plnohodnotně a spokojeně využívat, a to bez některého příslušenství jednoduše nejde. Díky automatickému přidávání tohoto příslušenství už zákazník nemusí po vybalení tiskárny čekat, než mu dojde třeba propojovací kabel,“ vysvětlil Kotápiš. 

28.března 2018 v 12:20, příspěvek archivován: 29.března 2018 v 10:53

VIDEO: Video Facebook Technet.cz 28. 3. 2018 12:20

Pro zobrazení videa musíte mít zapnutou podporu JavaScriptu

Zákazníci obchodu Alza.cz si stěžují, že jim obchod nenápadně do košíku přihodil zboží, které si neobjednali. Před odesláním objednávky se tak musíte pečlivě přesvědčit, že je v košíku jen to, co opravdu chcete.

Při závádění služby se Alza dotazovala zákazníků, kteří již s automaticky přidaným příslušenstvím nakoupili a reakce byly podle Kotápiše jen pozitivní.

„Zákazník má pochopitelně možnost zakázku upravovat jak v košíku, tak i po jeho dokončení, než je zakázka fakturována, nebo nepřevzít ihned na pobočce a samozřejmě může využít i čtrnáctidenní lhůtu pro vrácení zboží,“ dodal Kotápiš.

Česká obchodní inspekce zatím věc neřeší. „Mohlo by se jednat o nekalou praktiku, nicméně jsme to neposuzovali, protože jsme dosud neobdrželi žádný podnět,“ řekl iDNES.cz mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Čtenáři upozornili, že nechtěné zboží se do košíku přidává i v obchodě Kasa.cz. Redakce iDNES.cz toto tvrzení otestovala a při přidání chladničky s mrazničkou do košíku se posléze v objednávce objevil i pohlcovač pachů v ledničce za 119 korun.

,