Supermarket Albert (ilustrační snímek) | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Albertu se daří, plánuje e-shop. Lidé víc dají na slevy, tvrdí jeho šéf

  • 42
Maloobchodnímu řetězci Albert se v koronavirové krizi dařilo. Prodeje mu v některých dnech vzrostly až na trojnásobek a těžil hlavně z prvotních panických nákupů některých Čechů. Měl však i vysoké náklady. Firma teď navíc plánuje i spuštění e-shopu. Podle jejího šéfa však Češi v budoucnu budou více vyhledávat výhodné ceny.

Mateřské firmě řetězce Albert, Ahold Delhaize, vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku zisk o 40 procent. Nizozemská firma, která působí kromě Evropy i v zámoří, tak v přepočtu vydělala 26,1 miliardy korun. A nedaří se jen jí – v koronavirové krizi zaznamenal růst i dceřiný Albert.

Koronavirus v Česku

I v době pandemie vyrážejí členové týmu Medici na ulici mezi bezdomovce (na...
Klientům plzeňského domova pro seniory Petrklíč zahrála dudácká kapela. (6....
Do chebské nemocnice dorazil tým, který bude testovat bezmála 500 jejích...

„Máme štěstí, že je v Česku situace, jaká je, a že pracujeme v prodeji potravin,“ uvedl na tiskové konferenci ředitel firmy Jesper Lauridsen. Díky tomu si podle něj mohl Albert i v rámci mateřské firmy udržet dobrou pozici. „V některé dny se prodeje zvýšily dvoj až trojnásobně,“ dodal.

Ředitel řetězce Albert Jesper Lauridsen.

Řetězci pomohlo mimo jiné i to, že někteří lidé zprvu panikařili a nakupovali zásoby. Lauridsen však upozornil však také na to, že většinou šlo o potraviny s nízkou marží, jako třeba těstoviny. Firma podle něj navíc měla i velké výdaje na ochranná opatření a výjimečné odměny zaměstnancům. Náklady vyčíslil na zhruba sto padesát milionů korun.  „Ve výplatě speciálních bonusů budeme pokračovat i v měsíci květnu,“ doplnil pak mluvčí Albertu Jiří Mareček.

Slevy budou mít větší význam

Na začátku pandemie Čechy, kteří si obvykle nedají dopustit na nízkou cenu, v podstatě ze dne na den přestaly slevy úplně zajímat a nakupovali, na co přišli. Podle Lauridsena se však situace už vrátila do normálu a naopak je pravděpodobné, že se dostane do opačného extrému.

Lauridsen totiž tvrdí, že jsou pro ně už teď slevy ještě mnohem důležitější, než dříve. Snaží se ušetřit za každou cenu. Ceny potravin přitom pravděpodobně nejméně mimo sezónu porostou. „Mnoho z tlaků na zvýšení cen nemůžeme ovlivnit,“ řekl Lauridsen. Problémy podle něj vzniknou hlavně proto, že tuzemští ani zahraniční zemědělci nebudou mít dostatek brigádníků.

Albert teď však díky růstu přemýšlí hlavně nad rozšířením do dalších odvětví. Zacíleno má v současnosti na spuštění vlastního e-shopu. Ten přitom v Česku v současnosti z maloobchodních řetězců provozuje jen Tesco.

Vše o koronaviru

Speciální příloha iDNES.cz.

  • příznaky nemoci
  • zpravodajství a rozhovory
  • kontakty a pomoc

„Chceme být součástí tohoto rychle rostoucího trhu,“ doplnil Lauridsen. Bližší informace o datu či způsobu spuštění obchodu však neuvedl.

Mateřská firma Albertu má přitom s online prodejem bohaté zkušenosti – e-shop má například ve Spojených státech. Nárůst tohoto odvětví tam odhaduje až na 50 procent.