Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kampaň 13 MINUT sklidila medaile, do Evropy míří spot na nábor rozhodčích

  11:48
V soutěži Effie, která hodnotí efektivitu reklam, zabodovala kampaň 13 MINUT, kterou pro Českou asociaci pojišťoven připravily agentury McCann Prague a Hero & Outlaw. Ty v soutěži získaly dvě zlaté medaile, dvě stříbrné a jednu bronzovou.

Z filmu 13 minut | foto: ČT

Kampaň proti nepřiměřené rychlosti „Zpomal, dokud není skutečně pozdě“, jejímž hlavním nosičem byl dokumentární film 13 MINUT Víta Klusáka, uspěla už v létě na přehlídce reklamní tvorby v Cannes. Odtud si odnesla stříbrného lva v kategorii PR.

Porotu Effie Awards 2022 přesvědčily především reálné dopady kampaně, které potvrdila statistika dopravních nehod i provedený výzkum. Kampaň pravděpodobně zabránila několika stovkám dopravních nehod, včetně těch tragických a změnila chování českých řidičů na delší dobu.

„Těší nás, že efektivita v našem případě neznamenala růst, ale naopak pokles. A neznamenala obchodní čísla, ale skutečné lidi. Taková byla v principu i naše kampaň, která měla za cíl dát číslům z policejních statistik tvář člověka,“ říká kreativní lídr projektu Aleš Brichta z McCann Prague.

„Od začátku jsme věděli, že statistiky s veřejným míněním nehnou. Sonda do hlubin duše českých řidičů, pochopení jejich motivace v uspěchané době a divácká identifikace s jejich příběhem, který se může stát snadno příběhem mě samého – to jsou příčiny toho, že tisíce šoférů odolaly nutkání sešlápnout plyn a tím zachránili život nejen sobě, ale i potenciálním obětem svého jednání,“ dodává.

Podle Ivo Půra, který vedl PR část kampaně, je důležité stavět komunikaci na něčem, co lidi skutečně zajímá. „Tímto objektem zájmu byly skutečné příběhy viníků, které mistrně zpracoval režisér Vít Klusák. On sám je navíc silným hnacím motorem diskuzí. Náš předpoklad se naplnil a díky propracovanému obsahu pro všechny typy médií jsme konverzaci dokázali živit po dlouhou dobu. Reakce veřejnosti pak byla fantastická a intenzivní,“ uvedl Půr.

Nepřiměřená rychlost patří mezi nejtragičtější příčiny dopravních nehod. Může za 40 procent nehod, které končí smrtí. Přesto drtivá většina českých řidičů přiznala, že nemají problém překračovat povolenou rychlost. V provedeném průzkumu to uvedlo 86 procent řidičů.

Hlavním důvodem překračování rychlosti je spěch. Kampaň proto spojila fenomén času a nepřiměřené rychlosti do jednoho tématu s cílem vyvolat o něm celospolečenskou diskusi a změnit chování českých řidičů.

Za dobu trvání kampaně došlo k meziročnímu poklesu nehodovosti kvůli nepřiměřené rychlosti o devět procent, přestože nehodovost v případě ostatních příčin rostla.

Dokument Víta Klusáka o vinících tragických dopravních nehod vidělo přes 1,5 milionu diváků a celkově kampaň zasáhla 44 procent populace. V závěrečném průzkumu pak 56 procent respondentů uvedlo, že kampaň změnila jejich postoj ke spěchu za volantem.

Nominace na Euro Effie

Dalším společným úspěchem obou agentur je také nominace na Euro Effie s projektem Chci pískat pro Fotbalovou asociaci České republiky. Výsledky této soutěže budou známy za týden.

Cílem náborové kampaně Chci pískat bylo oslovit sportovně založené fotbalové nadšence a získat nové rozhodčí, kterých je v České republice dlouhodobě málo. Zároveň bylo také záměrem vylepšit vnímání této profese a fotbalu.

„Rozhodli jsme se pro takové kreativní zpracování, které ukázalo, co přesně obnáší práce rozhodčího – a to syrově, bez příkras a na rovinu. Tato upřímnost totiž našemu fotbalu ve vnímání veřejnosti obecně chybí. A aby byla stejně autentická i forma, rozhodli jsme ukázat reálné situace ze života rozhodčích přímo jejich pohledem. Apelovali jsme nikoliv na ambice, ale na upřímnou lásku k fotbalu. Cílili jsme totiž na ty, kteří fotbalem opravdu žijí a jsou ochotní své vášni obětovat svůj volný čas i pohodlí,“ vysvětluje Aleš Brichta z McCann Prague.

„Neméně podstatnou částí byla PR kampaň, která celý projekt doprovázela a otevřela téma rozhodčích v českém fotbale. Prostřednictvím zástupců FAČR v rámci PR výstupů informovala o tom, jaká je aktuální situace, co ji zapříčinilo a jaké by bylo ideální řešení,“ doplnil Ivo Půr detaily ke komunikaci v médiích.

Autor:

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...