Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J81i87ř37í 70S51o21u85č94e32k 5706247409489

„Důvodem byl odpor části obyvatel, jimž vadila trasa navržená příliš blízko Dobřejovic“

Má někdo mapu návrhu, kterého se to má týkat? Protože návrh, který je veřejně dostupný a na který je EIA, vede více než 600 metrů(!) od nejbližší obytné budovy Dobřejovic. Jen tak pro srovnání: 600 metrů, to je v Českých Budějovicích vzdálenost mezi kolejemi vedoucími na hlavní nádraží až do centra k Sadům. Kdyby vlaky na vzdálenost přes 600 metrů měly degradovat kvalitu bydlení, tak je většina Pražského sídliště, celá Havlíčkova kolonie, Linecké předměstí a Rožnov neobydlený.

Pokud se skutečně Dobřejovičtí vyjadřují k tomuto návrhu a vadí jim vlaky >600 metrů od obce, pak se divím, že se s nimi vůbec někdo baví.

+17/−1
doporučit
11.4.2019 14:00

P17a22v17e23l 22O56b26d55r14ž77á82l71e25k 6696624418332

On je zásadní problém v tom, že pro rychlosti nad 160km/h už na trati nesmí být vůbec žádné úrovňové křížení (přejezdy).

A všechny stávající se nedají vyřešit nadjezdem/podjezdem - nemluvě o tom, kolik by to stálo. Takže poměrně velká část křížení by se musela zrušit. A proti tomu jsou vždy okolní obce, starostové, obyvatelé...

+8/0
doporučit
11.4.2019 13:25

P63a70v14e96l 48H44l62a98v60s42a 4729364729598

4. koridor od Benešova dolů je na české poměry konstruovaný nadčasově a dobře, řada tunelů, souvislé úseky na 160.

Zvláštní je, jak rozdílně se postupuje na jiných koridorech, třeba 3. v úseku Beroun - Rokycany šel pojmout lépe (většina je jenom na 120) a celou trasu na Plzeň zachraňují až ejpovické tunely.

+5/0
doporučit
11.4.2019 13:37

D46a17v96i91d 53V92o30d83ň39a97n11s77k20ý 4530979351507

Například na trati Praha-Veselí nad Lužnicí se podařilo za 100 let zrychlit spojení o 35% - už v roce 1918 tam vlaky jezdily cca 2h40, dnešní "rychlodráha" to na modernizovaném koridoru dá za 1h53. Takže se po sto letech podařilo dosáhnout ohromující průměrné rychlosti 70km/h, úžasné, že? Tímhle tempem se na průměrnou stovku dostaneme tak kolem roku 2150

+4/−1
doporučit
11.4.2019 13:59

M32i63l97o16š 53B35o51u68k76a54l 8233617233524

A co Pha - Liberec - 100 km skoro 3 hodiny... to je rychlejší jet na kole... ale radši se bavíme o párkilometrovém úseku s 200km/hod.... kašpaři ;-D

+2/0
doporučit
12.4.2019 13:16

M28i41r27o46s63l28a77v 19G47r13o78s41s15m94a70n34n 8192119344

"Aktuálně pak modernizace koridoru, která spočívá vždy především v tom, že je pak trať dvoukolejná, pokračuje na dvou místech. Pracuje se mezi Sudoměřicemi a Voticemi na hranici Jihočeského a Středočeského kraje a pak ještě mezi Ševětínem a Dynínem."

Pracuje se na 3 místech. Tím třetím je Hostivař - Vinohradské tunely. První čtyřkolejka v Česku.

+2/0
doporučit
11.4.2019 17:33

M72i74l52a92n 80V54o33l75e48k 5169323256549

Každý rovný úsek lze postavit na rychlosti i přes 300 km/h, otázka je jaký to má smysl.

+1/0
doporučit
12.4.2019 19:57

M81i46l91a17n 43C17h71a22l25u93p37a 7214306557963

Při vzdálenosti cílových měst 150-200 km a rychlíkových zastávkách každých cca 30-50 km je rychlost 160 km/h plně dostačující. Nemůžeme naši malou zemičku srovnávat s Francií a nebo Německem, kde železnice spojuje města mnohem větší Prahy na vzdálenost 300-500 a více km při zastávkách vzdálených cca 100 km od sebe. Uvědomte si, že každá legrace něco stojí a tratě na 200 km budou stát při realizaci a provozu min. 1,5 až spíše 2 násobek "klasiky" na 160 km/h. Mezi dvěma vícemiliónovými městy s mezizastávkami velikosti Brna se najde dost bohatých zákazníků, kteří si za tu rychlost pořádně zaplatí. Myslím, že za lístek do Budějic nikdo 500,- nedá. A do Krumlova, jak tu níže padlo? Dnes tam jezdí 3 vagonky motoráku. Cizinci přijedou zájezdovými busy. Tak pro koho?

200 km/h je jenom vlhký sen našich železničních fandů.

+3/−10
doporučit
11.4.2019 18:48

P33e42t12r66a 26M30a36l57a79k25o80v60a 1988350340124

Podle nadpisu by člověk čekal tu 200ku pomalu příští rok, ale nejdříve za 5 let se vypoíše výběrové řízení na dodavatele.... takže realizace nejdříve za 10-15 let ;-D

+1/−2
doporučit
11.4.2019 13:59

C94t95i94r51a36d 79P28ě63k60n44í26k 5798250963802

Toto je automaticky generovaný článek na idnes. Prosíme, na uvedenou zprávu nereagujte. ;-D

+1/−4
doporučit
11.4.2019 13:24
Foto

J95i69ř42í 72F19e43i54x 2209983750976

by mohly = nikdy nepojedou

+1/−4
doporučit
11.4.2019 13:22

M85i58l70a30n 73C29h18a95l11u59p29a 7174856537233

Tak a ještě jednou Pha - ČB. Při 160 km se předpokládá cca 90 minut.

Při 200 km/h to bude 80 minut. Náklady krát 2 = 2x dražší jízdné

Při 300 km/h to bude 70 minut. Náklady krát 4 = 4x dražší jízdné

Bez zastávky v Benešově a Táboře, které dělají nejméně 50% cestujících!

Při 160 km/h 70 min.

Při 200 km/h 60 min.

Při 300 km/h 50 min.

Kvůli mizerným 40 minutám budeme stavět supertrať z poloviny v tunelech a estakádách, která nebslouží dvě důležitá nástupní místa a vlaky budou jezdit prázdné. Za 1000 kč jednosměrná jízdenka.

+1/−6
doporučit
12.4.2019 22:14

P47e15t81r 14M56a41r82e43š 8845902652615

Už ta dvoustovka je v roce 2019 celkem smutná. Sousloví "mohly by" tomu pak dává korunu.

0/−1
doporučit
11.4.2019 13:47

V24l68a49s84t94i75m38i93l 69F91i39a69l96a 1702281944

Na Marsu by mohl bydlet každý.

Asi stejně hodnověrné jako článek.

Možná že to tak časově i vyjde.

0/−4
doporučit
11.4.2019 14:13

P31e75t61r 55B29á94č94a 8485376945285

Ja se bohate spokojim s D3, vlak jsou vyhozeny penize.

0/−12
doporučit
11.4.2019 19:54

Najdete na iDNES.cz