- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nenapsali tam zásadní fakt. By mě zajímalo, jestli se jednalo o stromy, takzvané náletové dřeviny. Protože pokud tam ty stromy nikdy nikdo nezasadil a vyrostly tam samy jako ostatní náletové křoviny kolem nich, pak je to jen o zanedbané údržbě pozemku a vše mělo být pokáceno a pozemek vyčištěn ještě dřív, než to dorostlo do takového stadia, kdy to řeší odbor životního prostředí a jedná se "o kácení vzrostlých stromů a křovin". Jenže u nás se údržba zanedbává a pak je úředník na koni....
Vykacet strom na vlastnim pozemku by melo byt jedno ze zakladnich prav majitele.
Ve článku mohlo být zdůrazněno, že problém nebyl v kácení, ale v absenci povolení. Existují zákony a ty jsou platné pro všechny. Kdyby podali normální žádost a zdůvodnili jí ochranným pásmem, tak si nedokážu představit, že by jim - až na nějaké výjimky jako jsou chráněné stromy nebo úseky, kde stromy např. zpevňují svah - úředník povolení neudělil.
Nemusí dávat žádost o povolení kácení, ale stačí oznámení o kácení podél železničního tělesa.
Ochrana přírody má potom určitou lhůtu, aby kácení omezila. Pokud neudělá nic, bere se to jako souhlas.
Tedy doufám, že se nic nezměnilo. Kdysi právě za to, že oznámení nebylo zasláno, se to považovalo jako nepovolené kácení.
Zelený mozečci zase řvou..
A až padne strom na vlak, bude řvát zase, 15 metrů po obou stranách svršku od hlavy kolejnice, jasně a zřetelně.. Hledejte, strejda Googlík to má ;)
Tady přeci nejde o kácení, ale o respektování právních předpisů.
Jak křoví ohrožuje bezpečnost provozu ?
Stromy dejme tomu pádem na koleje či troleje ? Ale křoví...
Měli dostat mnohem víc.
Doufám, že z té pokuty pak na tom místě vysadí nové stromy.
Na to zapomeňte - byla by to výsadba v ochranném pásmu železnice, což by sázení bylo proti logice a nesmyslné.
Hmmm. A víte, že u nás okolo císařskejch silnic musel bejt les ve vzdálenosti, coby kamenem dohodil?
Kdyby jen káceli, ale oni to zpeněžili do vlastní kapsy.
Kácíš kvůli bezpečnosti, dostaneš pokutu. Nekácíš a pokud se stane neštěstí, zaplatíš pokutu a ještě odškodné. V tom aby se čert vyznal.
Doporučuji si vyhledat staré fotografie tratí ,silnic a vsí jak bylo vše nezarostlé od náletů dřevin. Dnes se chrání každý strom i když ohrožuje své okolí. Jeďte se podívat do zahraničí kde jsou kolem sinic a tratí až 10metrové koridory bez stromů právě pro bezpečnost nejen řidičů ale i strojvůdců aby měli dostatečný rozhled .