(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ŘSD

Budějovice jsou proti stavbě obalovny, město by dopravou asfaltu trpělo

  • 0
Společnost Hochtief CZ plánuje otevřít obalovnu živičných směsí u českobudějovické Okružní ulice a dodávat asfalt na stavbu dálnice D3. Stavební úřad ji z tohoto byznysu vyloučil tím, že její žádost o schválení územního řízení v těchto dnech zamítl. Společnost se chce odvolat.

Důvody zamítnutí jsou stejné jako u dalších dotčených firem a vlastníků pozemků – obavy ze zhoršení životního prostředí. Mezi oponenty je i město České Budějovice.

„Záměr není v souladu s naším územním plánem. Osobně si myslím, že dopravou asfaltových směsí by město značně trpělo,“ uvedl náměstek primátora František Konečný (ANO).

„K rozhodnutí stavebního úřadu můžeme říci jen to, že se odvoláme,“ sdělil mluvčí společnosti Hochtief CZ Michal Talián.

Asfaltárna situovaná u areálu bývalé slévárny má podle projektu produkovat po dobu stavby D3 denně až tisíc tun směsí. Při rozvozu na místa stavby by musela nákladní auta jezdit částečně přes město.

Podobně dopadla před časem další společnost ve stejné lokalitě, která přiznala výrobu stejného množství směsí. Její provozovna měla stát vedle bývalé slévárny v sousedství jiné už fungující obalovny Skanska Asfalt.

Kromě nesouladu s územním plánem, který je zde platný od roku 2000, připomínají odpůrci i riziko zhoršení již tak špatného ovzduší v místě imisemi a polétavým prachem. Na to upozorňují i přilehlé obce Vráto, Hůry či Adamov.

Novou zátěž ovzduší přinese podle odborníků i budoucí podoba samotné Okružní ulice, která se do několika let rozšíří na čtyřproudou a má propojit plánovanou Severní spojku s dálnicí.

Ačkoliv žadatelé o nové obalovny argumentují, že je těchto výroben v prostoru stavby dálnice poměrně málo, podle jejich odpůrců stávající stačí. Další velká obalovna firmy Strabag vyrábí směs v Plané u letiště.

„Tyto provozy by se měly budovat mimo zastavěná území měst, kde nikomu nevadí,“ míní Konečný.

Samotná lokalita při Okružní ulici se přitom stává atraktivním místem pro developery. Plánují zde stavby velkého logistického areálu, parkoviště kamionů nebo obchodního centra. Někteří z nich zatím jen oznámili záměry, které musí projít přezkoumáním od stavebního úřadu, podobně jako zamítnutá obalovna.

Ačkoliv je území vedeno jako částečně průmyslová zóna, naráží tyto aktivity na podmínky v územním plánu.

Po loňském zrušení aktualizovaného územního plánu platí ten z roku 2000, který některé pozemky za hřbitovem sv. Otýlie charakterizuje jako území kolektivního bydlení se zelení a občanskou vybaveností včetně nákupních středisek. Jedno se plánuje na pozemcích firmy MANE.

Firma plánuje stavbu obalovny živičných směsí na Okružní ulici. Poblíž začne růst obchvat Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3.

Firma plánuje stavbu obalovny živičných směsí na Okružní ulici. Poblíž začne růst obchvat Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz