O využití bezbariérových minibusů na propanbutanový pohon pro vnitroměstskou linku rozhodli na posledním zasedání táborští zastupitelé těsnou většinou. Nákup se nelíbil komunistům a části ODS.
Kolik stály autobusyDopravní společnost Comett Plus pořídila díky dotaci z Evropské unie nejen tři minibusy, ale i dva autobusy. Všechny s pohonem na zemní plyn. Celková investice činila 25,5 milionu korun, z toho dotace pokryla 40 procent. Město Tábor se zavázalo uhradit případnou ztrátu z provozování minibusů. |
Obyvatelé Tábora se v názorech na minibusy neshodují. Někteří by je přivítali, aby šetřili nohy, jiní jsou přesvědčeni, že autobusy přinesou do úzkých uliček města ještě větší dopravní zmatek.
Druhým zmiňovaným dává za pravdu zastupitelka Simona Žirovnická (ODS). "Obrátilo se na mě několik obyvatel Starého města, že autobusy mezi svými domy nechtějí. Považuji proto tento projekt za zbytečný," uvedla.
Naopak předkladatel návrhu a propagátor zavedení minibusů, místostarosta a architekt Martin Jirovský (sdružení T 2020), věří, že budou přínosem.
"Všechny jsou bezbariérové a s naklápěcí nástupní plošinou, což umožní přepravu lidí na vozíku a ulehčí cestování i maminkám s kočárky," sdělil.