- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je v zajmu silničářů je aby počítali s tím, že řidiči nebudou pozorní nebo že je přehlédnou a aby i v takové situaci měli šanci z toho vyjít bez úrazu....
Ona ta věc má dvě stránky. Ono je taky složitý pro řidiče rozeznat, co se na silnici děje. Některé opravované úseky, kde se např. 14dní neobjeví ani noha, silnice sjízdná a všude semafory, kužely a 30. Pamatuju, když předělávali Chlumec-Hradec, tak tam snad 2 měsíce po dodělání byla 50 nesmyslně mezi poli, nakonec někdo značku hodil do příkopu, protože asi 3km se to fakt nedalo. Všechno hotový, nikde nikdo. Na takové úseky narážím dennodenně. Přenosná padesátka před křižovatkou, kde logicky za křižovatkou končí, ale úprava vozovky až za tou křižovatkou, takže tam 50 je tam vlastně k ničemu. Občas mi to přjjde jak dopravní hřiště. Neříkám, že to byl tento případ, ale občas se ani nedivím, že ty lidi prostě pozorní pak nejsou, když polovina značení je zbytečná
A co tam nechat pracovat vězně a nepřizpůsobivé?
Silnicari nejsou,ale slusny ridic je vyhynuly druh......
Protože když v Rakousku je někde rychlostní omezení, tak se tam pracuje. Jenže u nás je v místech 80tka nebo 50tka měsíce, někdy i roky, často naprosto zbytečně. Projížďka po dálnici se stává opravdovým zážitkem - člověk neustále dokola zpomaluje kvůli opravám a omezením, vleče se za kamiony předjíždějící se slimáčím tempem, přeplněné a zdemolované cesty, sváteční řidiči, špatné dopravní značení... Tady se jen omezuje, zpomaluje a trestá se rychlost a agresivita. Příčinu toho všeho, to nikdo neřeší.
Svým způsobem si za to mohou sami silničáři. Je totiž mnoho úseků, na nichž je přenosnými značkami omezena rychlost, ale široko daleko není žádnou jejich činnost vidět. A pak se najednou objeví za nepřehlednou zatáčkou. Navíc tyto značky zůstávají na silnici i mimo jejich pracovní dobu. Pak tyto značky málokdo respektuje. Omezení ryhlosti ano, ale jen místech kde se skutečně pracuje.
Kdybych měl přemýšlet nad smysluplností každé značky, než jí dodržím, tak už jsem dořídil..
Zažil jsem několikrát na D5 že silničář přebíhá dálnici za plného provozu.
Takže to neházejte jen na řidiče prosím...
Tak řidiči jsou na vině odhadem tak v 99 pct.
Prostě ať tam není jen dodávka ale nákladní auto s vlekem a betonovými panely. Prostě jsou tu tak výjimeční jedinci co se nenechají omezovat ničím. Je přece demokracie a oni mají své práva! No a to, že mají na auto za miliony ale ne na handsfree a stokoruny je už vrchol hlouposti!
Dal bych tam starý poctivý BVP.
Hlavně by měli řešit mizerné označení pracovníků. V Rakousku už několik kilometrů před omezením je vidět první upozornění na práce na silnici, a samotné místo omezení je velice dobře označení už několik stovek metrů před samotným místem kde omezení začíná. U nás mnohdy jsou upozornění na práce na silnici maximálně 300 m. před místem kde je omezení. A Mnohdy je to míň, někdy třeba jen 50 m.
Naprostej souhlas
Dle mého je mizerné označeni místa údržby hlavním viníkem...
Je možné že splňuje nějakou normu ale jak je vidět z počtu nehod tak ta norma je špatná ...
Vždycky je potřeba se na to dívat z pohledu řidiče a myslet na to co by se stalo kdyby ... A klidně pokládat i příčné prahy do cesty cesty ve volném pruhu jako je to v klidových zónách ve městech a pod.
To má asi jedinné spolehlivé řešení... nechávat před pracovním místem zaparkovanou Tatru s přívěsem plným písku.