ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

U Lipna chtějí dráhy nasadit soupravy RegioPanter, už je tam testují

  • 3
Na železniční trati mezi Rybníkem a Lipnem nad Vltavou na Českokrumlovsku jsou v těchto dnech k vidění také moderní elektrické RegioPantery. Zatím jezdí bez cestujících, ale to se může brzy změnit.

České dráhy oznámily, že na šumavských kolejích testují tuto soupravu. Prověřují, zda tento vlak zvládne provoz v obloucích o poloměru menším než 150 metrů. 

„Obdobné testy budou pokračovat podle potřeby až do 27. října, a to například i na trati mezi stanicí Tábor a Bechyní,“ informovala mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

V případě, že jízdy dopadnou dobře, bude záležet na rozhodnutí Správy železnic, aby vydala souhlasné vyjádření k provozu těchto elektrických vlaků k Lipnu. 

„Pak by následoval zkušební provoz jednotek s cestujícími a případný přechod do rutinního provozu,“ upřesnila Novotná.

RegioPantery by mohly jezdit k Lipnu příští rok

Výsledky měření a zkoušek očekávají dráhy do šesti měsíců od jejich ukončení. Už příští rok by tak teoreticky mohly RegioPantery k lipenské nádrži jezdit. Spíš se tam ale dostanou, až do kraje dorazí další nové soupravy tohoto druhu.

Dráhy na konci roku 2019 uzavřely s Jihočeským krajem dlouhodobou smlouvu na zajištění provozu na vybraných tratích. Její součástí je i modernizace vozidel. 

„Do jižních Čech nakoupíme deset dvoudílných elektrických a sedm dvoudílných motorových jednotek, které budou klimatizované, nabídnou wi-fi připojení k internetu, zásuvky či bezbariérové toalety,“ potvrdil tehdy Václav Nebeský, generální ředitel Českých drah. 

Nové RegioPantery se dostanou do provozu v roce 2022. Jezdit by pak po úpravách mohly i na trati známé jako Bechyňka mezi Táborem a Bechyní, kde je rovněž testují. RegioPanter ovšem nemá potřebné napájení na 1 500 V a tak tam s jeho jízdou nyní pomáhají jiné stroje. Účelem je opět zjistit, zda bude moci jednotka jezdit v obloucích o poloměru menším než 150 metrů. 

To se nejlépe vyzkouší už na prvním oblouku ihned po výjezdu z táborského nádraží. Pokud bude vše v pořádku, RegioPantera by v budoucnu předělali tak, aby využíval stávajícího napájení. Do provozu na Bechyňku by se mohl dostat v roce 2025. 

 Díky tomu by v úseku mohly dál jezdit i nostalgické jízdy historických vlaků.