- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přijde mi to stejně absurdní, jako třeba kdyby zaměstnanci autoservisů požadovali, aby měli servis v servisech ve svém kraji zdarma.
Každá dotace, cokoli co je "rádoby zadarmo" křiví trh a ve vyspělé zemi to nemá co dělat, železničáři mají mít dobrou výplatu a svoje potřeby řešit z té výplaty. Řežijní jízdenky? A nemají ještě taky "deputátní" uhlí ....nebo aspoň toto bylo zrušeno?
Na blbost jako GP moto prachy rozhazujou, ale aby se postarali o lidi, kteří zajišťují provoz po celý rok a vozí lidi to nemaj. E ještě jim zvednou ceny za rezijky jako náhradu za ztráty...
Ať je to Teda jako u stravenek. Dostanou to do výplaty a buď si síťovou jízdenku koupi, nebo ne.
Pro spoustu diskutérů co závidí tento drobný benefit by asi bylo únosnější, kdyby měli železničáři o 15.000 větší mzdu, ale neměli reži.
Neměli by před očima ten rudý hadr - MÁ JÍZDNÉ ZDARMA A JÁ NE.
Jaký rudý hadr, zaměstnanci flixbusu taky jezdí na trase Praha-Brno zpátky Studentagency zadarmo?
Stávka dopravců proč ne! Už jednou zde byla a to 16. června 2011. Pokud se znovu zopakuje tak v Praze nevyjelo poprvé v historii metro na žádné lince, provoz tramvají a autobusů byl omezen, stejně tak u vlaků. Jezdily jen někteří dokonce RegioJet jezdil z Černého Mostu přes Českomoravskou - Florenc - Anděl - Nové Butovice na Zličín jen tyto zastávky byly obsluhovány a jezdilo se zdarma.
Jako strojvedoucí mám v rámci benefitů nárok na režijní jízdenku. Ovšem tu si musím za 1200 korun na rok koupit, nemám ji zadarmo, jak se mnozí domnívají. A k čemu mi z větší části slouží? Každou druhou směnu končím jinde po republice než v domovském depu, tzn. že se musím nějak dostat domů. Jedu samozřejmě vlakem ČD a prokazuji se vlakvedoucímu svoji režijkou. Pokud by to tak nebylo, je povinen mi zaměstnavatel poskytnout náhradu jako u jakékoliv jiné pracovní cesty, (na než zajisté i vy zde diskutující občas jezdíte a jste obeznámeni s tím, jak vám budou náklady a čas hrazeny), tak to říká Zákoník práce.
Tak ať stát zavede celosíťové jizdenky, které by plaatily u všech dopravců a ty ať vám váš zaměstnavatel hradí.
Stávkovat za "režijku" která má hodnotu lepší televize může pouze trouba s Odborů. Kdyby se stávkovalo za dřívější odchod do důchodu nebo za mzdy .ale tohle fakt nechápu.
tak to přitlačte z drážní průkazkou můžete jezdit neomezeně v ČR a SK a ve většině Evropy za velice výhodných podmínek
Mne spise u CD nezarazi rezijky jako takove, ale jejich rozsah. Nekde jsem cetl, ze na rezijky jezdi byvali zamestnanci v duchodu, rodinni prislusnici a neazopatrene deti a zamestnanci ostatnich spolecnosti, ktere nejsou CD, jako SZDC, CD Cargo. Zepry jich je 120k, i kdyz zamestnancu CD je pod 20k. To mi akutecne pripada neopodstatneny a i neudrzitelny luxus, ktere ci CD skutecne jako statni organizace nemuze dovolit.
Mám pocit, že režijky pro rodinné příslušníky jsou o dost dražší než pro zaměstnance. U důchodců nevím, ale je otázka, jestli se jim vyplatí je kupovat, když mají ze zákona slevu 75%. Režijky u SŽDC taky nechápu.
Na ČD se loni i letos zvyšovaly platy někde kolem 4% i když republikový průměr byl někde kolem 7% a i poslední benefit, který stál za řeč postupně ztrácí smysl, když už ho člověk čím dál méně využije a nějakých 1200 Kč musí už nyní platit i zaměstnanec, když k tomu přiřadí další peníze a ještě to zdraží, tak to bude výhodné už jen pro ty, kteří denně dojíždí do práce, ale na pár výletů za rok už to bude docela k ničemu. Tak ať raději přidají na platech těch 7% místo 4% a "režijky" si mohou strčit za klobouk. Mělo se hned stávkovat za platy při kolektivním vyjednávání a ne nyní za "režijky".
no vidíte a u nás ve firmě (soukromá, nadnárodní koncern) loni asi 2%, letos zatím ticho. Ale nestěžuju si, plat je v průměru nadrůměrný :)
A režíjky vám přeju.