- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je potřeba nový nádraží... navíc pár centimetrů nad hladinou Svratky
Spousta lukrativních pozemků, obrovské investice, které bude potřeba někomu zadat. Takže pro radní a městské úředníky spousta příležitostí, jak se pořádně nakapsovat. Pro běžného obyvatele či návštěvníka Brna bezvýznamná změna.
Bezvýznamná ? Jakožto místní tam tu změnu vnímám docela vážně ... dnes to mám šalinou "na Rolu" nějakých 6 minut třema různejma linkama (tj. v průměru mi tam jede šalina každý tři, čtyři minuty), a po výstavbě té pazkřiviny kdesi na rumišti za Brnem ?????
Je fakt, že já na Roli akorát občas přestupuju (se zastávkou na nákupy) když jedu z Kéniku na Oltec (kde mám koc). Jinak, služby ČD od 1.1. 2008 zásadně nepoužívám.
OMG, nerikejte ze soucasne nadrazi, v takovem stavu v jakem je, vam vyhovuje... vlakem (bohuzel) cestuji pomerne casto, a soucasne brnenske nadrazi je ostuda... vlaky se pristavuji na posledni chvili (5 minut pred odjezdem), signalizace odjezdu vlaku casto nefunguje, vsude spina, bezdomovci, v podchodek injekcni jehly... Osobne mi je uplne jedno, jestli nadrazi bude uplne v centru nebo kousek vedle, s neustalym dohadovanim se ale nepostavi nic...
A take je treba myslet na to, ze nove nadrazi znamena rozvoj tzv. "jizniho centra"... divali jste se nekdy z okna vlaku jak to tam ted vypada? Rozpadle boudy, smetiste, neposekana trava, autobazar, bordel....
Současné nádraží by se dalo zmodernizovat a zkulturnit za zlomek toho co by stála výstavba nového. Problém je ovšem v toku peněz do těch správných kapes... je lepší poukazovat na neutěšenost a tím zdůvodňovat potřebu jinak nesmyslného projektu. A jižní centrum? To se bez nového nádraží klidně obejde. Jeho rozvoj je bržděn zase jen a jen spekulacemi z pozemky.
Hmm myslim, ze poradna modernizace soucasneho nadrazi moc realna neni... Jednak je to kulturni pamatka a jednak - cela rekonstrukce by se musela delat za provozu! To si radeji ani nechci predstavovat...
Když mohli za provozu zrekonstruovat cajzlovskou rolu, tak by to šlo i v šalingradu. Jenže se nechce.Územko sice možná stavební úřad vydá, ale zcela určitě bude napadeno správní žalobou, ta se na pořad jednání dostane tak za rok, to máme 2011, pokud soud žalobu zamítne, mohou žalobci podat kasační stížnost, takže se dostávámedo roku 2012. Pokud by územko nabylo právní moci, pak nastává stejný kolotoč se stavebním povolením a to už jsme za hranicí čerpatelnosti ttěch vybájených bruselských dotací. Takže by se spíš mělo město a kraj zaměřit na SJKD, proti kterému nejsou výhrady a který by výrazně stávajícímu nádraží odlehčil, takže by ho vůbec nebylo třeba přesouvat. Přivedení MHD na Dolní je kapitola sama pro sebe - dnes se šetří po drobkách a nové odsunuté nádraží by znamenalo zátěž pro městskou kasu 150 mega ročně na věčné časy. Plus nové vozovny, nové vozy, noví řidiči atd.
A myslite ze s rekonstrukci soucasneho nadrazi by to bylo rychlejsi? Neni ani projekt, s povolenim pamatkaru by to nebylo taky jednoduche... a vzdy se najde nejaky debil, keremu se neco nebude libit a poda treba tu zalobu i v tomto pripade...
Nevim jak si teda prubeh rekonstrukci predstavujete, myslim, ze by nenadavala jen polovina brna ale rovnou cele brno... S rekonstrukci cajzlovskeho nadrazi to moc srovnavat nejde, jsou tam uplne jine prostorove podminky.
Zaměňujete příčinu s následkem.. To, že tam je bor.el je příčinou úchylného územního plánu, nikdo tam nic nemůže stavět, neboť cílem jsou nové mrakodrapy pod Špénou, tam, kde vznikou nové ukrativní pozemky na dnešní Roli.