Kdyby počasí stavebníkům přálo, pro automobilisty by to znamenalo, že Petrov, kterým vede silnice ve směru Břeclav–Uherské Hradiště, už nebudou muset objíždět přes Ratíškovice, Vracov a Bzenec.
"Povrch vozovky je již hotový, ale policie na ni nechce pustit provoz, dokud nebudou vyznačeny přechody pro chodce a u silnice nebude svislé značení," uvedl starosta Petrova Ladislav Krůtil.
Zebry za deště malovat nejdou
Tu druhou podmínku se podle něj podaří splnit, značky včera pracovníci montovali u silnice v gumových pláštích. Malovat na přechody "zebru" však v dešti nemohou.
"Podle předpovědi by se však počasí mělo umoudřit," řekl starosta. Pokud se přechody stihnou připravit, ve čtvrtek v deset hodin se začnou sundávat značky, které automobilisty navádějí na objížďku.
Uzavírka Petrova začala 9. dubna a původně měla trvat do konce listopadu. Když se však krátce na to uzavřela i "padesátka" v Bučovicích, kraj začal s jednat o zkrácení uzavírky Petrova.
"Podařilo se nám to i díky dobrému počasí," uvedl již dříve Pavel Škrášek, obchodní ředitel brněnské firmy Firesta, která zde provádí práce.
Silnice v obci nedaleko Strážnice byla uzavřená kvůli tomu, že se v části obce budovala nová páteřní kanalizace a musela se rozkopat silnice v délce asi 700 metrů. Tento úsek vozovky má nyní nejen nový povrch, ale i podloží. Celkově je však silnice opravená v délce 1600 metrů a pro místní by měla být nyní i bezpečnější.
Ostrůvky mají zvýšit bezpečnost chodců
Na třech místech se v obci vybudovaly ostrůvky, takže obyvatelům se bude frekventovaná vozovka lépe přecházet. "Jestli to tak skutečně bude, to se ukáže, až se provoz spustí. Ostrůvky by však měly být lepší než semafory, před kterými by se tvořily kolony aut," soudí starosta.
Na zrušení uzavírky se těší nejen v blízkém Vracově a Bzenci, ale i v Ratíškovicích. "Budeme mít z toho takovou radost, že asi otevřeme šampus. Jen doufám, že si kamiony nezvykly jezdit přes naši obec a nebudeme je mít tady i po jejím zrušení," uvedl starosta Josef Uhlík.
Ratíškovicemi v posledních měsících projíždělo 15 tisíc aut denně a tak silný provoz obci způsoboval nemalé problémy. "Kluci z obecní policie museli často řídit provoz na křižovatkách, hlavně kolem osmé ráno a pak odpoledne mezi druhou a čtvrtou hodinou," popsal starosta.