- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až město vyřadí z hromadný dopravy všechny ty smradlavý naftový autobusy, až všechny městský firmy budou jezdit na CNG,LPG, elektřinu nebo alespoň hybrid, až si starostové a úředníci nebudou jezdit v nafťácích až před radnici, tak pak ať klidně ty zóny zavedou.
Někteří diskutující zpochybňují vliv dopravy na kvalitu ovzduší. Doporučuji si přečíst zprávu Českého hydrometeorologického ústavu: http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/16groc/gr16cz/V2_Brno_CZ.html
Případně další analýzy jako např.:
Bucek, Jakub: Vyhodnocení kvality ovzduší v Jihomoravském kraji v letech 2010 – 2016. Brno 2017
Bucek, Jakub: Vyhodnocení smogových situací v Jihomoravském kraji v lednu a únoru 2017. Brno 2017
ČHMÚ, Šíření znečišťujících látek ovzduší v okolí dopravních komunikací, Praha, 2017
... a tak dále. Závěry jsou jasné. Doprava se sice na znečištění podílí, ale není to ani zdaleka jediný zdroj znečištění a ani výrazný pokles intenzity dopravy se významně neodrazí v koncentracích PM.
Suspendované částice PM2,5: v Brně nebyly normy v letech 2013, 2015-2016 překročeny vůbec. 2014 jen na 2 stanicích a to zcela minimálně (o 2, resp. 4%)
Suspendované částice PM10: pokud vůbec k nějakému překročení norem došlo (což je v posledních letech výjimečné), tak díky tzv. smogovým dnům, které ale nevznikají na území města.
Jak se zplodinami liší 10 let staré auto od nového? Předpokládám obě na CNG
„Pokud zavedeme nízkoemisní zóny, tak nám budou lidi do centra jezdit násilně. Musí se dostavět dva poslední úseky městského okruhu,“ prohlásil starosta největší městské části Brno-střed Martin Landa (za Žít Brno). Má na mysli Žabovřeskou a úsek Tomkovo náměstí – Rokytova.
Opravdu si myslíte, že chybí dostavět pouze DVA poslední úseky VMO? Nechybí jich dostavět výrazně víc?
Musí se dostavět i Plotní-Dornych. A to nebude dřív než za 30 let (protože napřed se musí postavit nádraží).
Nízkoemisní zóny v první řadě ničemu nepomohou - roky výroby uvedené v článku se týkají dieslových aut. Ne benzínových. Benzínová auta cca od r.1993 budou mít zelenou (nejvyšší) emisní známku. I v nejpřísnější podobě to postihne jen bezvýznamné % aut.
Navíc podmínkou pro zavedení je dokončení velkého městského okruhu - tím veškerá diskuse na toto téma končí, protože VMO v dohledné době prostě nebude.
Nedělejte si iluze, že to co se prosadí dnes bude platit za deset let. Nikdo nemá odvahu přijít s opravdovým řešením, protože to riskuje demonstrace, nepříjemnosti, medializaci a tak dále. Takže je potřeba utahovat šroub pěkně po kouscích, jen tak aby se vždy poutáhlo o kousek, ale ne o moc - ať se naštve vždy jen omezené množství lidí.
Jednoznacne kro spravnym smerem. Reseni je proste to, ze se holt budeme muset uskromnit. Brno je precpane auty, neni kde parkovat, smog prerusta unosnou miru. A hustota dopravy porad narusta. Reseni jsou nizkoemisni zony, omezeni vjezdu do centra a jednoznacna preference mhd.
Ale pro druhý, že jo Kamile, ... tobě samozřejmě možnost vjezdu zůstat musí...
Proc neni v clanku opet uvedeno, ze temi "starymi auty" jsou mineny vetsinou jen dieselove vozy? I do nejprisnejsi "zelene" zony je totiz vjezd benzinovych vozidel povolen jiz od normy Euro1, kterou plni auta od roku 91. Jen naftak je omezen na minimum Euro4.
evidentně se blíží naplnění Matějova snu: celé Brno bude jezdit jen na bicyklech
No nevšim jsem si. Na kle jen sem tam někdo, většinou mladíci bez povinností, kteří nemusí řešit nic jiného než sebe. Naopak celé Brno už Holana a celou tu sebranku z magistrátu za to, co vymýšlejí, už nemůže vystát.
Takové sociální inženýrství. Pokud auto plní všechny podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, proč by mělo mít do některých zón zakázán vjezd?
Jenže právě ty podmínky provozu se ve městech změní. Stejně jako když je auto schváleno na rychlost 130km/h, tak neznamená, že tou rychlostí může jezdit i po městě.