Diskuze

Brno zvažuje nízkoemisní zóny, mohly by začít platit už za pět let

Magistrát má studii, která řeší zavedení nízkoemisních zón v centru Brna. Jejich cílem je pročistit vzduch. Řidiči starších aut by do části města nesměli vjet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Až město vyřadí z hromadný dopravy všechny ty smradlavý naftový autobusy, až všechny městský firmy budou jezdit na CNG,LPG, elektřinu nebo alespoň hybrid, až si starostové a úředníci nebudou jezdit v nafťácích až před radnici, tak pak ať klidně ty zóny zavedou.

0 0
možnosti

K75a98r61e20l 43H71y61n63e48k

21. 11. 2017 16:18

Někteří diskutující zpochybňují vliv dopravy na kvalitu ovzduší. Doporučuji si přečíst zprávu Českého hydrometeorologického ústavu: http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/grafroc/16groc/gr16cz/V2_Brno_CZ.html

0 0
možnosti

Případně další analýzy jako např.:

Bucek, Jakub: Vyhodnocení kvality ovzduší v Jihomoravském kraji v letech 2010 – 2016. Brno 2017

Bucek, Jakub: Vyhodnocení smogových situací v Jihomoravském kraji v lednu a únoru 2017. Brno 2017

ČHMÚ, Šíření znečišťujících látek ovzduší v okolí dopravních komunikací, Praha, 2017

... a tak dále. Závěry jsou jasné. Doprava se sice na znečištění podílí, ale není to ani zdaleka jediný zdroj znečištění a ani výrazný pokles intenzity dopravy se významně neodrazí v koncentracích PM.

Suspendované částice PM2,5: v Brně nebyly normy v letech 2013, 2015-2016 překročeny vůbec. 2014 jen na 2 stanicích a to zcela minimálně (o 2, resp. 4%)

Suspendované částice PM10: pokud vůbec k nějakému překročení norem došlo (což je v posledních letech výjimečné), tak díky tzv. smogovým dnům, které ale nevznikají na území města.

0 0
možnosti

J43i71ř39í 20K62u79c23h49t58a

21. 11. 2017 15:13

Jak se zplodinami liší 10 let staré auto od nového? Předpokládám obě na CNG

0 0
možnosti

„Pokud zavedeme nízkoemisní zóny, tak nám budou lidi do centra jezdit násilně. Musí se dostavět dva poslední úseky městského okruhu,“ prohlásil starosta největší městské části Brno-střed Martin Landa (za Žít Brno). Má na mysli Žabovřeskou a úsek Tomkovo náměstí – Rokytova.

Zdroj: https://brno.idnes.cz/nizkoemisni-zony-brno-smog-cistsi-ovzdusi-fkc-/brno-zpravy.aspx?c=A171118_365169_brno-zpravy_dh

Opravdu si myslíte, že chybí dostavět pouze DVA poslední úseky VMO? Nechybí jich dostavět výrazně víc?

2 0
možnosti

Musí se dostavět i Plotní-Dornych. A to nebude dřív než za 30 let (protože napřed se musí postavit nádraží).

1 0
možnosti

Nízkoemisní zóny v první řadě ničemu nepomohou - roky výroby uvedené v článku se týkají dieslových aut. Ne benzínových. Benzínová auta cca od r.1993 budou mít zelenou (nejvyšší) emisní známku. I v nejpřísnější podobě to postihne jen bezvýznamné % aut.

Navíc podmínkou pro zavedení je dokončení velkého městského okruhu - tím veškerá diskuse na toto téma končí, protože VMO v dohledné době prostě nebude.

0 0
možnosti

R40a29d32e12k 66H71o46d88a29ň

21. 11. 2017 15:56

Nedělejte si iluze, že to co se prosadí dnes bude platit za deset let. Nikdo nemá odvahu přijít s opravdovým řešením, protože to riskuje demonstrace, nepříjemnosti, medializaci a tak dále. Takže je potřeba utahovat šroub pěkně po kouscích, jen tak aby se vždy poutáhlo o kousek, ale ne o moc - ať se naštve vždy jen omezené množství lidí.

0 0
možnosti

P22e71t61r 11Ř79i44h86á31k

21. 11. 2017 12:39

A kolikpak ten canc stal??

1 0
možnosti

Jednoznacne kro spravnym smerem. Reseni je proste to, ze se holt budeme muset uskromnit. Brno je precpane auty, neni kde parkovat, smog prerusta unosnou miru. A hustota dopravy porad narusta. Reseni jsou nizkoemisni zony, omezeni vjezdu do centra a jednoznacna preference mhd.

1 9
možnosti

L76u37k53a41s 16N95e59m68e79c

21. 11. 2017 11:23

Ale pro druhý, že jo Kamile, ... tobě samozřejmě možnost vjezdu zůstat musí...V

6 0
možnosti

D52a18v16i19d 51N50o12v78y

21. 11. 2017 11:08

Proc neni v clanku opet uvedeno, ze temi "starymi auty" jsou mineny vetsinou jen dieselove vozy? I do nejprisnejsi "zelene" zony je totiz vjezd benzinovych vozidel povolen jiz od normy Euro1, kterou plni auta od roku 91. Jen naftak je omezen na minimum Euro4.

1 0
možnosti

evidentně se blíží naplnění Matějova snu: celé Brno bude jezdit jen na bicyklech

2 1
možnosti

No nevšim jsem si. Na kle jen sem tam někdo, většinou mladíci bez povinností, kteří nemusí řešit nic jiného než sebe. Naopak celé Brno už Holana a celou tu sebranku z magistrátu za to, co vymýšlejí, už nemůže vystát.

2 0
možnosti

I12v28a84n 11D28í69t20ě

21. 11. 2017 10:09

Takové sociální inženýrství. Pokud auto plní všechny podmínky pro provoz na pozemních komunikacích, proč by mělo mít do některých zón zakázán vjezd?

4 0
možnosti

P54e74t53r 50S82u44c43h93ý

21. 11. 2017 10:57

Jenže právě ty podmínky provozu se ve městech změní. Stejně jako když je auto schváleno na rychlost 130km/h, tak neznamená, že tou rychlostí může jezdit i po městě.

0 0
možnosti