Diskuze
Nádraží u řeky je levnější a méně rizikové, říká městský architekt Brna
Děkujeme za pochopení.
M33a21r85t52i88n 11B21u66r33e18š
Tomáš Koláčný (Česká pirátská strana) „ Město Brno si zadalo u čtyř nezávislých univerzitních expertů posouzení studie proveditelnosti přesunu brněnského nádraží. Jednalo se o:
doc. Ing. Lukáše Týfu, Ph.D. (ČVUT Praha)
doc. Ing. Pavla Drdlu, Ph.D. (Univerzita Pardubice)
doc. RNDr. Miroslava Maradu, Ph.D. (UK Praha)
doc. Ing. Annu Dolinayovou, Ph.D. (Žilinská univerzita)
Všichni tito univerzitní dopravní experti se shodli, že z dopravně-ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta Petrov.
Žádali jsme tedy zveřejnění shrnutí tohoto nezávislého expertního posouzení na webu města a v únorovém Metropolitanu, ovšem z kanceláře primátora přišla informace, že Petr Vokřál - primátor města Brna pokynem zakázal zveřejnění shrnutí nezávislého expertního posouzení na webu města a v Metropolitanu se prý objeví pouze jednostranné vyjádření městského architekta Sedláčka (který prosazuje variantu řeka) a jakékoli další informace o obou variantách dostanou v Metropolitanu prostor až v březnu nebo v dubnu, tedy v době, kdy už bude o celé problematice rozhodnuto.
Přístup hnutí ANO mi poslední dobou fakt často připomíná praktiky, které Machiavelli popisoval ve svém Vladařovi...“
R63o85m85a84n 27J43e65s50c66h72k86e
To, že má někdo univerzitu neznamená, že je odborník. Můžu Vám ukázat práce jiných profesorů s chybama.
V roce 1928 bylo 14 projektů. Žádný nebyl dokonalý.
Petrov určitě není ekonomicky výhodnější. Ani z dopravního hlediska také ne.
Ono přidat další 2 koleje do Židenic není jednoduché.
To, že je pro někoho problém 10 minut chůze, tak je to špatné.
Zvonařka pro autobusy se postavila před 30 lety a dodnes funguje. Pouze Jančura má vyjímku a jezdí ke Grandu.
I v Berlíně a ve Vídni přesunuli nádraží o více kilometrů. A funguje to.
Ja se také z přecpaného Brna odstěhoval.
M92a39r58t37i88n 88N56e84r70m69u42t
Spousta lidí myslí, že nádraží je něco jako třeba divadlo, prostě budova do které vcházejí a vycházejí lidi. Že ten vlak musí někudy přijet, to už nevidí. Mělo to být přesunuté už dávno. Autobusák nikomu nevadí, jak to?
I87v35a90n 61H18o14l95a91s
Ale vidí. Jen je potřeba si uvědomit, která z těch dvou věcí (nádraží a tratě) má být které podřízená (pokud ta možnost existuje).
D95a81g49m30a82r 77S32i24t91a78ř79o28v53á
Tento výrok "úroveň" srovnání obou variant vystihuje asi nejlépe... "Posuzovali jsme tři věci – realizovatelnost, dopravu a peníze." Bohužel z těchto faktických údajů neplyne nic o tom, jakou kvalitu dané řešení městu přinese, jak pohodlné a přínosné to bude pro obyvatele cestující - dojíždějící i turisty, ani jaký dopad bude mít výstavba (takřka bájného) nového moderního Jižního centra na stávající centrum historické? Určité věci bohužel nelze měřit čísly, ale pro kvalitu života ve městě znamenají mnohé. Škoda, že Kancelář architekta tyto aspekty naprosto opomíjí.
I37v76a39n 80H37o24l98a22s
To je stejné, jako studie Italů z roku 2000, která ronvěž preferovala odsunutou varinaty (a táhlo se to až do roku 2006, že ODS mimo jiné právě kvůli snaze odsunout nádraží projela komunální volby). Ve dvou ze čtyřech pohledů na problematiku, byla výhodnější poloha odsunutá, jak na potvoru ani jeden z nich se netýkal dopravy (šlo o městský urbanismus a ekonomiku, včetně zhodnocení pozemíků).
P74a75v15e53l 19S75t59ř66í73t63e15c89k50ý
Tady jsou velmi pěkně a stručně rozepsány výhody a nevýhody obou variant vycházejících ze studie proveditelnosti. http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/
P60e58t61r 79Z80a88v96ř78e41l
Mne na cele veci vadi jedna dost zasadni vec. Pruzkum. Bude se delat jen pro obyvatele Brna. Ale co ti, co nadrazi pouzivaji denne pri ceste do/z prace a jsou z celeho sirokeho okoli Brna. Dle meho je jich vice. Proc se jich nikdo nepta? Pro nektere (mozna vetsinu) se zvedne dojizdeci cas a radeji prejdou na auto coz zpusobi vice zacpane Brno. To je ten plan? Ja uz jsem na auto presel. Neni to vyrazne drazsi a cas straveny na ceste je o dost kratsi. Nehlede na kulturu cestovana ve vlacich ( v lete neskutecne vedro). Dle meho je soucasna varianta "Reka" mozna vhodna pro Brno, ale nevhodna pro cestujici.
P10a85v81e61l 79K71o30l36á54č29e74k
To by pak mohli by Brňáci třeba rozhodovat, kde se co za významnou dopravní stavbu postaví v Praze. Praha je přeci všech občanů ČR....
M77i60r70o85s71l61a64v 42Z47á10v75o71d96n41í46k
A kde si mám v Brně představit historické centrum, a proč je tak důležité pro polohu nádraží?
J10i41n84d52ř71i56c95h 44H14r66a36d23e78c93k53ý
hlavně, ať už se staví!
P37a60v70e75l 21S10e86n75d18l29e33r
Když dorazím na brněnský hlavas je mi zle a musím se za to stydět.
Nejsem z Brna. Do Brna za prací dojíždím autem z blízké vesnice, protože spojení IDS (kombinace autobus+vlak) je pro mě ztráta času. Vlak a vlakové nádraží v Brně často používám při cestách do Prahy (i jiných měst), když se nechci rozčilovat a trpět na D1 a dalších skvělých českých cestách. Proto se těším na dobu VRT a dobu kdy do Prahy pojedu vlakem hodinu (u nás asi sci-fi, ale snad jednou v důchodě). Proto bych uvítal bezproblémové napojení nového nádraží na VRT, proto bych uvítal u nového nádraží parkovací dům pro auta, proto bych uvítal v blízkosti autobusové nádraží. Proto bych raději preferoval nádraží u řeky. Už jen proto, že v případě VRT by se složitě, zdlouhavě a hlavně draze budovaly tunely pod Brnem. Při úvahách o novém nádraží to chce hlavně vizi na dost dlouho do budoucna. Nějaký argument, že nyní to máme pěšky do centra par minut je pro budoucí vizi nového nádraží k ničemu.
Š63t41e40f33a24n 83F30r43i70č88a
Když vlakem nejezdíte, tak Vám samozřejmě na poloze nádraží vůbec nesejde. V jiné situaci jsou samozřejmě lidé, kteří vlakem dojíždějí denně. Pro ně je současná poloha komfortní a také zásadní.
Hrají si, nebo souloží? Socha psů od Davida Černého část místních pobouřila
Vinařství Dog in Dock má ve svém areálu ve Veselí nad Moravou na Hodonínsku novou sochu psů od...
Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel
V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Dárkyně odkázala babyboxům majetek za miliony, pojmenovali po ní holčičku
Garáž v Brně, zhruba milion korun a domek na Blanensku určený k rekonstrukci po sobě jako dar síti...
Místo přání dostala prodavačka ránu kladivem, další zastřelil falešný prodejce
Premium Takřka dokonaný mord mladičké prodavačky v brněnském obchodě s moukou se v roce 1909 odehrál na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Na šampionát opět do Prahy a Ostravy. Brno slibovanou arénu nestihlo včas
Zatímco v Praze a Ostravě dnes budou při zahájení hokejového mistrovství světa házet na led puk, v...
Konec průvodčích na jihomoravské železnici se blíží, lístky už jen v automatu
Loni se lidé na dvou klíčových jihomoravských tratích mohli radovat z výrazného zvýšení komfortu v...
Jeden z mých nejlepších zápasů, zářil Mrkva. Veterán na MS pojede poprvé
Jeden ze svých nejlepších výkonů v reprezentaci si brankář národního týmu házenkářů nachystal pro...
Láska dvou princů dětskou sexualitu nezmění, říká psycholožka o queer pohádce
Premium Brněnské Divadlo Polárka uvádí první queer pohádku na profesionálním jevišti. Podle psycholožky...
Nehoda auta s motocyklem uzavřela dálnici D2 před Brnem, motorkář je zraněný
Střet osobního vozu s motocyklem uzavřel dálnici D2 těsně u Brna ve směru do města. Nehoda se stala...
Pronájem bytu 2+1, Brno - Černovice
Charbulova, Brno - Černovice
18 500 Kč/měsíc