- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to krása. Takové červené a v létě tam bude fajn. Ta parta Trifidů s uloženými odřezky paní primátorky a nějakých profesorů, tomu dodává punc futurismu a naděje, že budoucí generace budou mít další poutní místo vedle Brněnského orloje a Joštovy vyvedené sochy.
Stačí průchod v zábradlí tam, kde bude zadní část trolejbusu, nic víc není třeba. Ale chápu, Flamiková od Zelených se zase potřebovala zviditelnit, tak si udělala z Mendláků téma. Škoda, že víc neřešila větší nesmysl a to, že trolejbusy dneska jezdí spodem místo rychlejší trasou přes Hlinky jako dříve.
Přidal bych jeden poznatek: Podle mne byla kostrbatá dlažba nejen pod "Hrachovinou", ale je hrbatá nadále v celé ploše náměstí.
Tak když Mendlák jako slušně odvedenou práci hodnotí vedoucí Ústavu urbanismu, říkám: pámbů s námi a zlé pryč. A to se držím na uzdě kvůli pravidlům diskuse.
Pravdu má s těmi sochami, na Hrachovinu jsem se ještě podívat nebyl, ale malé jsou nejen žárovky, ale i slavný vibrátor. Když ovšem omlouvá zábradlí jakýmisi předpisy a tahanicemi mezi úřady, jsou to prázdná slova, výsledek hovoří jasnou řečí. Výsledek je katastrofa, zábradlí je hned vedle přístřešků, které mě (byl jsem na novým Mendláku zatím jen jednou ve tmě, přestupoval jsem) ve větru nijak neochránily před sněhem s deštěm a já, snaže se přece jenom skrýt do jejich stínu, jsem pozoroval lavičky pod nimi plně té plískavici vystavené, jak jsou taky úžasně antisociální: na každou se vleze 1 člověk a jsou uspořádány tak, že když jedou 3 lidi, tak už jeden musí sedět zády k druhým. To se urbanistovi líbí? Kristepane!!
„Z pragmatického pohledu mohu říct, že je aspoň konkrétní prostor v centru města spravený a uklizený"
Z mého pohledu je to za ty prachy nehorázně málo. Dlažba a kovové lavičky, to žádný uživatel fakt neocení . Ani v létě ani v zimě.
Vypadá to jako nějaká Kotasovina. Na mě to působí brutálně jako někde ze Severní Koreje. Snad aspoň ta výstražná červená časem vybledne. Architekti by se měli naučit, jak potlačit své tendence postavit si vlastní pomník.
Naprostý souhlas. Ta červená je brutální, a hodně věcí vypadá fakt přesně jak Kotas vzor 1995. Navíc po pár letech (bez údržby) to bude vypadat stejně hnusně a odpudivě jak dneska třeba v Praze Černý Most, nebo v Liberci terminál Fugnerova.
Tenhle přístup je bohužel v systému zakořeněn a setkávám se s ním dost nerad. Jde o veřejné peníze, tudíž by měla veřejnost nahlédnout i do procesu výroby, aby věděli, jak celý projekt vzniká od začátku. Pokaždé, když začnu nový projekt, mám chuť říct "je to za vaše peníze, pojďte se podívat na jednání, s čím pracujeme, nad čím přemýšlíme, co probíráme, jak vyjednáváme". Prostě nahlédnout pod pokličku.
Jsem si ale vědom toho, že jsou to zpravidla laici, kteří mému oboru nerozumí, takže by veřejnost prostě jen přihlížela jako třeba u soudu, kdy se nesmí zasáhnout do jednání. Tím pádem by věděla, co s čím souvisí a nad čím je nutno přemýšlet. A nebyla by tak překvapená z výsledku.
Tohle náměstí se prostě udělalo jen na oko architektovo a funkční užitek to prostě nemá žádný. Proč mít zeleň na přístřešku, když se klidně mohl vytvořit nějaký zelený záhonek na povrchu? Co se týká dopravních cest, tady nám opravdu chybí inspirace ze zahraničí, kdy se dopravní prostor vyřešil ke spokojenosti všech.
A k té chybě na desce snad jen můj údiv, že není napsaná napůl anglicky, jak je dnes hloupým zvykem. I dělník, který desku tvořil, by měl umět česky.
Souhlasím, třeba se inspirovat nádražím ve Vídni a konečně udělat v Brně taky moderní tam, kde je plánováno. Ale to se najednou inspirace ze zahraniční nehodí a aktivisti skáčou 2 metry do vzduchu.
Jasně, vše je správně a dokonalé, jen ty lidi, co to mají používat prostě nechápou architektonickou vizi...