VIDEO: Dvacet minut rudého opojení. Formule od Ferrari jezdila v Brně

  • 1
Připomínalo to odchod rockové kapely po koncertu z pódia. Parta rozesmátých chlapů směřovala volnou chůzí pod tribunu s fanoušky, mezi sebou si borci se sluchátky na uších děkovali, plácali se po zádech a na konci si vychutnávali aplaus. Tak v neděli vrcholila F1 show v Brně.

Show předvedl na Masarykově okruhu tým kolem rudého formulového monopostu Ferrari. Diváky kolem trati pohled na formuli 1 dostal do extáze.

„Kluci udělali fantastickou práci. Všichni působili v mistrovství světa, většina z nich má titul. Vědí, co dělat,“ chválil svoje mechaniky monacký pilot Olivier Beretta, který řídil monopost F60 na brněnském okruhu.

Za dvacet minut předvedl velmi zjednodušenou verzi Grand Prix. „Říkám tomu demo verze,“ usmíval se 48letý Beretta, jehož minulost čítá jednu sezonu v mistrovství světa a současnost spadá do seriálu GT.

Samostatně objel šest kol, během nich stihl dvě zastávky v boxech a na závěr show s pneumatikami, od nichž se na dráze jen kouřilo. Kromě toho dokázal za jízdy zamávat traťovým maršálům a bavit se.

„Šlo o zábavu, ale na cílové rovince jsem jel naplno. Vy snad znáte někoho, kdo nejezdí na plný plyn?“ tázal se Beretta rozverně. Časy mu nikdo oficiálně neměřil, protože nešlo o závod nebo testování. Podle informací z týmu jel Beretta po rovince rychlostí 311 km/h a zastávka na přezutí trvala necelé čtyři sekundy.

„Dokázali bychom to i rychleji, kdyby bylo potřeba. Dnes jsme ale chtěli, aby z toho něco měli fanoušci. Chtěli jsme si být jistí, že budou mít zážitek. Kdybychom přezouvali tak rychle, jak umíme, neviděli by nic,“ podotkl jezdec.

Do Brna dorazil z okruhu Fiorano, který je soukromým okruhem stáje Ferrari a leží nedaleko výrobní haly v Maranellu.

V sobotu tam ještě formuli řídil, aby se ujistil, že je s ní vše v pořádku, a vyrazil na Moravu. Ročně zvládne kolem patnácti F1 show. Předváděl v Brazílii, cestuje i do Asie. Tam tentokrát musel narychlo odjet v Brně ohlášený Davide Rigon, jehož Beretta zastoupil.

Okruh si kvůli tomu ale dopředu studovat nemusel.

„Kdysi jsem na něm závodil a od té doby se nezměnil. Je krásný,“ povídal. V Brně se zdrží do středy a bude se věnovat soukromým klientům Ferrari na Masarykově okruhu.