- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm, za kterou nehodu si nemůže řidič sám? Když mu spadne meteorit před chladič?
Nějak vám z těch příčin vypadl katastrofalni stav silnic...
S tím, že úpravy řidiče nespasí se nedá souhlasit. Když na nějakém místě bouráme daleko víc kvůli nepozornosti, znamená to že je to místo daleko náročnější na pozornost.
Silnice nejsou závodní okruh. Nejezdíme po nich pro zábavu, ale protože potřebujeme. Takže za volant musíme občas sednout i v neideálních podmínkách, kdy jsme prostě náchylnější dělat chyby.
V letectví je známý pojem "design induced pilot error". Podezřele časté chyby pilotů jsou známka špatného návrhu a je třeba opravit ten návrh.
Stačí, jak udělali ten novej kruháč u Sebranic na silnici 43. Malej, vysoký rantly a funkční odbočovací pruh na Letovice, tak ten zbourali.
Nejlepší kruháč je nahoře ve Slatině. Ten byl původně udělanej klasicky, ale protože přes něj nějakej vožrala chtěl přejet rovno, tak jeho střed zvýšili pomocí betonových bariér natolik, že přijíždějící řidič nevidí nic, naprosto nic. Z kruháče, který má být bezpečný, se tak stalo extrémně rizikové místo.
Nemohu souhlasit. Silnice má aspoň trochu odpouštět. Přikladem jsou některá napojení silnic v Brně Slatině, kde se 90% řidičů při odbočování snaží dostat do nejvzdálenějšího pruhu, přitom ty bližší jsou prázdné a za řidiči je dlouhá fronta spěchalů, kteří zvyšují riziko nehody a to úplně zbytečně. Stačilo by přidat některé levné prvky, aby to trklo i troubu. Třeba značku znázorňující řazení do pruhů na hlavní, nebo čárové oblouky na silnici, jako je to u Olympie, tam to neskutečně pomohlo (kromě toho, že tam přidali betonová svodidla, ale i oblouky pomáhají). Kandidáti jsou křižovatky Holzova-Ostravská a D1-Řípská.
Jasně. Jsou to zloduši, vrazi a spolu s milionáři ukradli slunce. . Zkrátka musíme předhodit plébsu nějakého nepřítele, který může za všechno...
Drtivá většina řidičů po zkoušce v autoškole zapomene většinu věcí, co se tam naučila.
Holt je třeba zavést přezkoušení všech řidičů a vydávat časově omezené ŘP, třeba na 10 let.
Chápu že by se to mafii z autoškol a veškerému byznisu okolo toho nalepenému líbilo, ale bezpečnosti na silnicích by to v žádném případě nepomohlo.