Diskuze

Chceme, aby do Laa jezdil vlak, říká starosta lázeňského městečka

Manfred Fass je starostou městečka Laa an der Thaya na česko-rakouské hranici od roku 1992. Předtím působil jako radní. Za tu dobu zažil tvrdé hraniční kontroly, bourání ostnatého drátu, první české turisty v honbě za nedostatkovým zbožím i jejich příchod jako vítaných hostů místních lázní Therme Laa.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OZ

eBacil

30. 11. 2009 10:02
Redaktoři "objevili" autobus do Laa

Pobavilo mě, že redaktoři se až od starosty Laa zřejmě dozvěděli o autobusu, který tam má jezdit. Přitom stačilo podívat se sem

http://www.idsjmk.cz/rozsirovani.aspx

respektive sem:

http://www.idsjmk.cz/rozsirovani/jrady/104.pdf

0 0
možnosti
KC

atul

29. 11. 2009 23:47
Koleje

To vlakové spojení by stálo za to. Taky to nebyla žádná lokálka, ale alternativní hlavní spojení mezi Vídní a Brnem, na které bylo napojeno i Znojmo. Fakt dva kilometry kolejí a jeden most přes řeku - to je směšný.

0 0
možnosti
MH

miropiro

29. 11. 2009 21:12
Vlak do Laa je sen...ale...

Ono by se chtělo, do Laa mají rakouské dráhy elektrifikovanou trať. Dokonce je to nejkratší cesta do Vídně. I z Břeclavi je to dál do Vídně (90 km).

Principiélně by stačilo prodloužit rakoskou trať do Hrušovan, stejně jak je to teď do Znojma. Aby se však posílil dopravní ruch na této trase, musela by se trať udělat elektrifikovaná a dvoukolejná až do Brna. A kdo to bude chtít platit, že...

0 0
možnosti
MT

Mozek2

5. 12. 2009 21:45
Re: Vlak do Laa je sen...ale...

Ta legenda o nejkratším spojení fungovala jen do jisté doby, konkrétně do zestátnění tratí v roce 1909. Jinak je samozřejmě nejkratší (navíc lépe trasovaná) trať přes Břeclav. Problém byl v tom, že vlaky od Břeclavi jezdily do Floridsdorfu, který v tu dobu ještě nebyl součástí Vídně, a pak teprve přes Dunaj do Vídně - kudy přesně původní trať vedla je pro mne trochu problém dohledat (nebyl žádný Donauinsel apod.). Kdežto vlaky od Laa jezdily přímo do Stadlau a odsud na současné jižní nádraží. (Zkratku přes Stadlau dnes využívají i dnešní expresní vlaky z Brna do Vídně, umožňuje jim to systém spojek u Süssenbrunnu).

[>-] EU

0 0
možnosti
HK

Baywatchnights

29. 11. 2009 17:31
Nepřesnost

V tom článku je jedna nepřesnost. Hrozí zrušení tratě Hrušovany - Hevlín, ne tratě Znojmo - Hrušovany.

Právě proto, že do Laa bude jezdit ten autobus z Brna přes hrušovany a Hevlín, tak se zruší vlaky na té lokálce mezi Hrušovany a Hevlínem, jak kdysi vedla až do Rakouska.

0 0
možnosti
KK

Stone_Pilot

29. 11. 2009 16:31
30% Čechů?

Tak to mě překvapilo. Z mých návštěv termálek v Laa mám dojem, že 30% je tam Rakušáků :-)

0 0
možnosti
T

Terezicka_O.O

29. 11. 2009 16:11
Legranda - Brno

Občané druhého největšího města v ČR musejí jezdit do akvaparku do Rakouska. Je tu opravdu všechno vzhůru nohama.

0 0
možnosti
;

;-)

29. 11. 2009 16:03
Někdo v tom má guláš

Tak koukám ,že v článku nerozlišují povinný předmět a povině volitelný předmět. To je sakra velký rozdíl.;-D

0 0
možnosti
JJ

Morava69

29. 11. 2009 12:44
Do Laa jezdí z Brna Češi ???

A kde se v  moravské metropoli  Ti češi vzali ? Pokud vím, tak se do Laa jezdí rekreovat ze slovanských národů hlavně Moravané !!! 

0 0
možnosti
HD

Huffnaggelův duch

29. 11. 2009 12:28
Další výkřik do tmy?

Nebo je tento článek myšlen vážně? Kdo ví, každopádně myslím, že z české strany není až takový zájem (bohužel) a hlavně není, kdo by celou věc zaplatil.

Stejný problém je i ve Slavonicích.

0 0
možnosti