- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Umělý zvuk pro Audi e-tron GT vznikl namícháním 32 zvukových stop, včetně zvuku akumulátorového šroubováku či modelu vrtulníku. | foto: Audi
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Většinu automobilové historie se konstruktéři více či méně úspěšně potýkali s problémem, jak co nejlépe odhlučnit automobil zvenčí i zevnitř, aby zvuk jeho motoru neobtěžoval posádku a okolí. S nástupem elektromobilů se ovšem vše otočilo. Problémem se naopak stala téměř bezhlučná auta, kterým automobilky musí na příkaz legislativy při pomalé jízdě dodávat umělý zvuk, aby je chodci a zejména osoby se zrakovým postižením měli v ruchu velkoměst šanci zaregistrovat.
Za tvorbou zvuku stojí specialisté u automobilek, kteří mnohdy spolupracují s hudebníky či dokonce skladateli z filmového průmyslu. Celá záležitost tedy má i nepostradatelný marketingový rozměr.
Připojte se ještě dnes a získejte: