- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Skratka je to je to jedna nenazrana gumarenska mafianska banda.
Ale to prakticky je tak vo vsetkych oblastiach.
Souhlasím, mam naježděno 35 let, zimní gumy dávám pouze odjíždím-li na hory, jinak s 95 procent nejsou potřeba a obejdete se bez ních.
Problém je pouze v případě, kdy se nenadále dostaneš bez zimních pneu na sníh.
Potkal jsem před lety borce na letních cestou na Kvildu, začátku na plužené silnici asi vzal rychlji a letní ho poslaly mimo silnici. Chtěl vytáhnout, říkal jsem si, kdybys měl zimní, tak to zkusím. Takhle jsem mu dal číslo na odtahovku, ať si za vytažení zaplatí, když ušetřil za přezutí
mal som celorocne a nic im nechybalo aj v zime aj v lete pohode som normalny jazdec ziadny pretekar a dodrzujem rychlost .... mam nove auto ale na ten rozmer som nevedel kupit celorocne inak by som ich mal ... takze cele toto halo je pre bezneho cloveka onicom . malo ludi vie posudit ako mu sedia gumy ako jazdi a aku chybu spravi ... dolezita je len jedna vec fyziku neoklames... t a mozes mat gumy ake chces
Nesmysl, mám toho naježděno za 20 let už docela dost a v zimě je prostě znatelný rozdíl mít a nemít zimní gumy. Jediné, na co výrobcům neskáču, je doporučení nedojíždět končící zimáky (pod 4 mm) v létě. To absolutně není nebezpečné, byl by ekonomický nesmysl takové pneu vyhodit. A to je taky důvod, proč nám tzv. "odborníci" lžou, že dojíždět zimáky v létě je o život. Není.
no ono záleží, jaké ty zimní pneu jsou. Pokud budu mít
zimní 165/80/R13, tak ty v létě jsou plavací dost, pokud to budou pneu třeba 215/55/R15,16, tak ty se budou v létě chovat stabilněji.
nejvyšší Micheliňák to tvrdí z jasných důvodů - potřebuje povzbudit prodej jejich univerzálů.
Lidi je nechtějí tak, jak si marketingoví manažeři nalinkovali, že je chtít budou. Je to jasné, ne všichni lidi jsou hloupí a chtějí riskovat.
To je dost pravděpodobné, ovšem s hledejme za jeho slovy i značnou část pravdy. Kupříkladu ono vrstvení kvůli testům nemám důvod nevěřit, jsou to částy tržeb v MLD € !!!
Dodržujte předpisy , hlavně ty co se týkají rychlosti a budete mít vystaráno. Takové řeči o tom jaké gumy vám drží nejlépe mě děsí, jak to asi dotyčný zkouší a kde.Ale tady asi mezi rádoby závodníky neuspěji. Tak hodně kilometrů bez nehody.
Už můj otec říkal, že na pneumatikách, oleji a palivu šetří jen blbec.
Tak já poctivě přezouvám, ono tady na Vysočině to jinak nejde obzvlášť když některé "okresky" jsou jen plužené max ošetřené inertem. Je pravdou že zimáky pod 4 mm sjíždím přes léto ač se to nedoporučuje
Pro ty co tvrdí, že limit 4 mm na zimních je vyhazování pneu v půlce životnosti, dokážu, že se mýlí.
Nová pneu má cca 9mm, limit (mimo zimních) je 1,6 mm. Takže k dispozici je cca 7,4 mm vzorku.
Pokud se vyhodí 4 mm zimní pneu (v zimě již použít nelze), tak vyhazuji 4 - 1,6 mm = 2,4 mm vzorku.
A 2,4 mm z 7,4 mm je necelých 33 %, žádná půlka. (půlka by to byla, pokud by pneu šli legálně dojíždět až na výšku vzorku 0 mm)
Takze spravne by bylo napsano, ze zakon vyzaduje vyrazovat zimni pneumatiky ve dvou tretinach jejich zivotnosti. Vzhledem k tomu, ze tu nejde o zadne presne vypocty, ale o hovorove oznaceni, tak ta "pulka zivotnosti" je take celkem spravne tvrzeni.
Takže už i zimní pneumatiky obsahují kazítka?