- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že zhoršuju pruhy mě nezajímá.., z dlouhodobého hlediska mám ověřené, že při chytrém střídání pruhů můžu být rychlejší... Mimochodem neni nad to nestřídat pruhy, abych je nezhoršoval a trčet v pruhu, který musí například uvolnit prostor pro zipující řidiče a tím je zákonitě pomalejší... Na pár kilometrech v takovém pruhu je to sakra znát....
Jen by mě zajímalo, jaká je bezpečná vzdálenost mezi vozidly, která stojí.
Měl by jste vidět i vozovku. Tedy nechat si místo na případně manévrování.
A víte co je daleko horší než kličkování v koloně?
Vynucené kličkovaní dané tím, že průběžné pruhy se mění na odbočovací.
To je daleko horší mor silnic než nějaký kličkující taxikář.
Už dávno jsem zjistil, že ať vjedu do jakýhokoliv pruhu, tak ten jede pomaleji.
V každé koloně je někdo první a dělá špunt.
Když je tam 80, tak někdo začne asi schválně zpomalovat, protože proč by jinak často jela kolona 30 kdyby bylo volno.
Myslím, že v tom článku/videu je spíše popsáno jak může taková zácpa vznikout a je to jeden z případů. Vysledovaná skutečná příčina je ale jinde. U zůžení je to především důvod ten, že ve zůženém úseku dělají řidiči často větší rozestupy nežli v normálním provozu. Proč? Protože po 15 min čekání v zácpě jsou otupělí a už se nikam necpou, nejedou na kufr, nerozjedou se tak rychle jako dřív protže myslí, že budou zas čekat..... A ta zácpa resp. její čekání v ní je pak součet času, kdy je kvůli těmto rozestupům silnice nevyužitá (rozestup delší nežli je potřeba). Podle teorie dopravního proudu, je totiž nejvyšší propustnost v 40km/h a je to dáno právě minimálními rozestupy mezi vozidly a ještě rozumnou rychlostí.....
Vysledováno na D1, kde kvůli zůžení čekáte i 45 min, a pak kamion jede s 100 m rozestupem (bojí se brzdít z prudkého kopce, nebo už prostě při rozjetí z 0 na 70 už nikdy vozidlo před ním nedojede)...
Duvod je hlavne takovy, tedy jednim z hlavnich duvodu, ze mnozi ridici naprosto nerespektuji pravidlo zipu. Nebo ho neumi... a to na obou pruzich... v prubeznem nejediz az na kraj a blokuji nesmyslne klidne x set/x desitek metru pred sjezdem, a v hlavnim pruhu zas auta nepousteji . V prvnim pripade je to amaterstvi a v druhem dokonce i poruseni pravidel
Podivejte se na maly test v kruhu: https://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M
https://www.youtube.com/watch?v=19S3OdK6710 a tady jeste jeden stejny test, ale lepe vysvetleno. Vc rad. Ano tohle jsou ty duvody. Male rozestupy pro korekci rychlosti bez nutnosti brzd nebo caste stridani pruhu. Staci jeden takovej "blbec" a za par chvil to stoji aniz by k tomu byl duvod. Nepravidelna jizda.
tak tohle se ví a publikuje už desetiletí, ale furt se najdou vynervovaný paka, co holt musí přejíždět, kličkovat a ve finále je potkáte na dalším semaforu o 3 auta před sebou
Podival jsem se na video a modrak za cervenym moc brzdi a zbytecne zdrzuje provoz
A ještě nám, prosím, nabídněte video, které by stejně názorně předvedlo, jak se ZIPUJE správně, a jak je to špatně (nesprávně)... = Děkuji.
Podle mne je nesprávné zipování vlastně de facto tím samým, čím je nerozumné přejíždění z pruhu do pruhu. - Je zkrátka nerozumné to dělat příliš BRZO. - Řada vozidel se tím jen natahuje a tedy to trvá déle.