Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Elektrický šampion VW ne a ne nastartovat. Chyb v softwaru je moc

Šéf koncernu VW Herbert Diess podává inzerát. Hledá aktivistu, který mu pomůže protlačit elektromobilitu i mezi zpátečníky ve firmě. Hodil by se mu však nejspíš i šaman nebo kouzelník, možná alchymista. Elektrický zázrak a posel nové éry Volkswagenu jménem ID.3 totiž ne a ne nastartovat. Vývojáři vychytávají mouchy v softwaru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stále viac sa ukazuje, že ak chcú automobilky s elektromobilmi byť úspešné, tak musia v podstate kopírovať neľahkú cestu vývojovým "tŕním", ktorou si prešla Tesla.

Elon Musk a jeho inžinieri pri návrhu prvého vlastného elektromobilu na to šli úplne inak ako klasické veľké automobilky. E.Musk hneď na začiatku svojim inžinierom povedal či prikázal, aby zabudli na všetko, čo doteraz vedeli o konštrukcii (spaľovacích) automobilov, a začali na všetkom pracovať úplne od začiatku. Týkalo sa to ako hardwaru, teda konštrukcie áut, tak samozrejme aj software.

Doterajší postoj štandardných automobiliek bol asi takýto: najskôr vyčkávali, či Tesla prerazí alebo skrachuje a moc v tento projekt neverili. Medzitým vývojári automobiliek čosi-kdesi upatlali na niečo, čo síce vyzeralo ako elektromobil, ale v podstate len na spaľovacom aute vymeniil spaľovací motor za elektrický a namiesto nádrže pridali batérie. Celé to ale nezabudli "okoreniť" premrštenou cenou a dokonca výzvami, ale ľudia ich elektromobily nekupovali, pretože čím menej ich predajú, tým menšiu budú mať stratu... :-) (FIAT, nedávno zosnulý Sergione Marchionne - Fiat 500e)

Okrem toho sa chovali, ako keby neovládali ani malú násobilku. Zatiaľ čo Tesla si stavala vlastnú fabriku pre výrobu batérií, a podpisovala kontrakty na dlhodobé dodávky kľúčových surovín pre ich výrobu, oni len prezentovali svoje vízie o tom, ako v budúcnosti budú vyrábať lepšie elektroautá ako Tesla. Nikoho z nich nenapadlo, že keď okolo roku 2020 nastane boom v ich predaji, a každá automobilka bude chcieť nejaký ten model predávať, že sa automaticky dostaví zúfalý nedostatok batérií z dôvodu nedostatočnej kapacity ich výroby.

1 0
možnosti

Automobilky si zvykli na relatívne pohodlný život. Navrhnú nové auto, trochu vylepšia mechanické komponenty, ktorí si vyrábajú sami, a zvyšok dajú vyvinúť dodávateľom. (sedačky, svetlá, elektronika, tapacírung. Plus s nimi podpíšu drakonické podmienky o dodávkach just-in-time, kde za porušenie zmluvy hrozia až astronomické pokuty. Za pár hodín potom na montážnej linke auto poskladajú ako Lego a zlížu finančnú smotanu za celé auto.

Bohužiaľ u elektromobilov toto ešte dlho nebude fungovať. Celý vývoj je len na začiatku a pospájať toto Lego je oveľa náročnejšie ako keď si Tesla vyvíja prakticky všetko sama.

Mám dosť veľké obavy, či všetky klasické automobilky prežijú prechod do éry elektromobility...

1 0
možnosti

začátek konce uspěšné automobilky

1 2
možnosti

P11e68t14r 31Ž39á82k

5. 3. 2020 22:25

on je stát podrží, až to nepůjde, je to velký zaměstnavatel, proto si dovolí tak riskovat.

a pak se vrátí k vývoji hybridu, akorát budou mít trochu zpoždění.

až se začnou tlačit elektroauta všem, tak se nakonec ukáže kolik zákazníků chce mít auto pořád k dispozici. a ne po přijetí domu vybitý a nabíječky v ulici obsazený. a řešení je hybrid, po městě na elektriku, mimo město klasický motor. ono když se jede plynule po silnici s obchvaty měst, tak jsou emise nízký

0 1
možnosti

Tož hlavně že ma fajne kola .. soudruzi z NDR

0 0
možnosti

P49e57t60r 84Š34i54m73e52k

5. 3. 2020 19:13

Herbert nemůže dát dohromady svoje herberky

1 0
možnosti

No a neni nakonec lepsi ten naftak od VW co ma sice horsi limity ale jezdi?

1 2
možnosti

a když je v bílé jedničkové oktávce, takový starý dobrý 1,9 TDI 66 kW, tak to nemá chybu, dneska jsem si z jedné takové šlukl hned po nastartování, byla to výživa, starej dobrej bílej smrádek a jak pěkně chrchlala, bílá okta, měla už asi něco za sebou, ten zvouček miluju, to u ID3 nezažiješ

0 3
možnosti

Až zacne v zatáčce přibrzďovat opačná kola, to bude větší "sranda".

0 0
možnosti

a nebo když upadne na dálnici kolo, přední

0 0
možnosti

Na jednu stranu dobře jim tak VW má natolik velkou sílu, že kdyby chtěl tak ve spolupráci s ostatními automobilkami nemuselo v EU to z velké části nesmyslné zelené šílenství a a tlak na snižování emisí u spalovacích motorů dojít do tak absurdních rozměrů.

4 1
možnosti

jenže nechce, raději bude ladit software, stejně si myslím, jak znám Němce, a znám je dobře, že se jim to nakonec povede a jezdit jim to bude

1 0
možnosti

Takže jako nadáváte VW za to že si nedovolí prodávat neodladěné auto? Já to naopak považuji za skvělé - i kdyby se ID.3 nemělo prodávat nikdy tak to je lepší než pustit ho na trh nedokončené (což by kde jaký konkurent klidně udělal).

3 0
možnosti

přesně tak dají to do prodeje až to bude šlapat jako hodinky, na tohle jsou oni dobří, na mě jsou moc poctiví a nic neodfláknou, když pracují v naší továrně, ale výsledek je vždycky dobrej, to se na ně dá spolehnout

0 0
možnosti

Jak že se to jmenuje ta nová elektrická Škodovka? Gretyaq?

4 0
možnosti

no a nezapomneli namontovat jen starter?

1 1
možnosti
Foto

P30e66t74r 43V95i37n64š

5. 3. 2020 12:06

Elektromobil nema starter a spoustu dalsich kurvitek, na ktere jsou automobilky zvykle. Tohle je pro ne kalifornska vesnice :-D

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

9. května 2024

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny

9. května 2024

Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...

Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí

11. května 2024

Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...

OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?

11. května 2024

Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...

Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění

10. května 2024

Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...

Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž

10. května 2024

Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!