Diskuze
Elektrický šampion VW ne a ne nastartovat. Chyb v softwaru je moc
Děkujeme za pochopení.
J19o93z61e53f 17K80o73s91t85e14l82a60n19s86k50ý
Stále viac sa ukazuje, že ak chcú automobilky s elektromobilmi byť úspešné, tak musia v podstate kopírovať neľahkú cestu vývojovým "tŕním", ktorou si prešla Tesla.
Elon Musk a jeho inžinieri pri návrhu prvého vlastného elektromobilu na to šli úplne inak ako klasické veľké automobilky. E.Musk hneď na začiatku svojim inžinierom povedal či prikázal, aby zabudli na všetko, čo doteraz vedeli o konštrukcii (spaľovacích) automobilov, a začali na všetkom pracovať úplne od začiatku. Týkalo sa to ako hardwaru, teda konštrukcie áut, tak samozrejme aj software.
Doterajší postoj štandardných automobiliek bol asi takýto: najskôr vyčkávali, či Tesla prerazí alebo skrachuje a moc v tento projekt neverili. Medzitým vývojári automobiliek čosi-kdesi upatlali na niečo, čo síce vyzeralo ako elektromobil, ale v podstate len na spaľovacom aute vymeniil spaľovací motor za elektrický a namiesto nádrže pridali batérie. Celé to ale nezabudli "okoreniť" premrštenou cenou a dokonca výzvami, ale ľudia ich elektromobily nekupovali, pretože čím menej ich predajú, tým menšiu budú mať stratu... (FIAT, nedávno zosnulý Sergione Marchionne - Fiat 500e)
Okrem toho sa chovali, ako keby neovládali ani malú násobilku. Zatiaľ čo Tesla si stavala vlastnú fabriku pre výrobu batérií, a podpisovala kontrakty na dlhodobé dodávky kľúčových surovín pre ich výrobu, oni len prezentovali svoje vízie o tom, ako v budúcnosti budú vyrábať lepšie elektroautá ako Tesla. Nikoho z nich nenapadlo, že keď okolo roku 2020 nastane boom v ich predaji, a každá automobilka bude chcieť nejaký ten model predávať, že sa automaticky dostaví zúfalý nedostatok batérií z dôvodu nedostatočnej kapacity ich výroby.
J97o84z45e39f 29K27o60s45t89e38l66a33n23s16k61ý
Automobilky si zvykli na relatívne pohodlný život. Navrhnú nové auto, trochu vylepšia mechanické komponenty, ktorí si vyrábajú sami, a zvyšok dajú vyvinúť dodávateľom. (sedačky, svetlá, elektronika, tapacírung. Plus s nimi podpíšu drakonické podmienky o dodávkach just-in-time, kde za porušenie zmluvy hrozia až astronomické pokuty. Za pár hodín potom na montážnej linke auto poskladajú ako Lego a zlížu finančnú smotanu za celé auto.
Bohužiaľ u elektromobilov toto ešte dlho nebude fungovať. Celý vývoj je len na začiatku a pospájať toto Lego je oveľa náročnejšie ako keď si Tesla vyvíja prakticky všetko sama.
Mám dosť veľké obavy, či všetky klasické automobilky prežijú prechod do éry elektromobility...
P11e68t14r 31Ž39á82k
on je stát podrží, až to nepůjde, je to velký zaměstnavatel, proto si dovolí tak riskovat.
a pak se vrátí k vývoji hybridu, akorát budou mít trochu zpoždění.
až se začnou tlačit elektroauta všem, tak se nakonec ukáže kolik zákazníků chce mít auto pořád k dispozici. a ne po přijetí domu vybitý a nabíječky v ulici obsazený. a řešení je hybrid, po městě na elektriku, mimo město klasický motor. ono když se jede plynule po silnici s obchvaty měst, tak jsou emise nízký
L97u16b31o28š 80O15b58r57u70č25a
Tož hlavně že ma fajne kola .. soudruzi z NDR
P49e57t60r 84Š34i54m73e52k
Herbert nemůže dát dohromady svoje herberky
M80a27r41t50i10n 88V16o60j28á27č44e30k
No a neni nakonec lepsi ten naftak od VW co ma sice horsi limity ale jezdi?
V34l45a92d40i17s54l36a89v 36B32u21r59y84š68e17k
a když je v bílé jedničkové oktávce, takový starý dobrý 1,9 TDI 66 kW, tak to nemá chybu, dneska jsem si z jedné takové šlukl hned po nastartování, byla to výživa, starej dobrej bílej smrádek a jak pěkně chrchlala, bílá okta, měla už asi něco za sebou, ten zvouček miluju, to u ID3 nezažiješ
P75a17v22e19l 55P93o61k50o22r50n57ý
Až zacne v zatáčce přibrzďovat opačná kola, to bude větší "sranda".
V15l42a22d30i86s40l23a49v 89B14u63r29y77š78e28k
a nebo když upadne na dálnici kolo, přední
T83o26m58á15š 80M64a40c81e40j52k16a
Na jednu stranu dobře jim tak VW má natolik velkou sílu, že kdyby chtěl tak ve spolupráci s ostatními automobilkami nemuselo v EU to z velké části nesmyslné zelené šílenství a a tlak na snižování emisí u spalovacích motorů dojít do tak absurdních rozměrů.
V18l88a36d72i94s80l88a59v 48B93u77r15y45š79e46k
jenže nechce, raději bude ladit software, stejně si myslím, jak znám Němce, a znám je dobře, že se jim to nakonec povede a jezdit jim to bude
M45i78k12u21l87á44š 39B37e20r45k91a
Takže jako nadáváte VW za to že si nedovolí prodávat neodladěné auto? Já to naopak považuji za skvělé - i kdyby se ID.3 nemělo prodávat nikdy tak to je lepší než pustit ho na trh nedokončené (což by kde jaký konkurent klidně udělal).
V16l68a92d73i60s81l76a79v 32B34u23r27y19š82e39k
přesně tak dají to do prodeje až to bude šlapat jako hodinky, na tohle jsou oni dobří, na mě jsou moc poctiví a nic neodfláknou, když pracují v naší továrně, ale výsledek je vždycky dobrej, to se na ně dá spolehnout
L27e39o33š 15S20ý23k34o44r29a
Jak že se to jmenuje ta nová elektrická Škodovka? Gretyaq?
L61i78b28o64r 70K77ř60u25p37a12l73a
no a nezapomneli namontovat jen starter?
P30e66t74r 43V95i37n64š
Elektromobil nema starter a spoustu dalsich kurvitek, na ktere jsou automobilky zvykle. Tohle je pro ne kalifornska vesnice :-D
Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil
Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...
Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého
Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...
Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys
Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Daytona je zpátky! Hi-tech fosílie Ferrari má 12 válců bez turba i elektřiny
Novinka z Maranella nepokrytě křičí do světa: „Mám dvanáct válců!“ A navíc nemá žádné přeplňování...
Módu SUV odstartovala před 30 lety Toyota, dnes městské teréňáky frčí
Japonská automobilka Toyota představila 10. května 1994 model RAV4. Tři písmena ve jménu jsou...
OBRAZEM: Plejáda superkár gaučových pilotů. Znáte speciály světa videoher?
Virtuální závodiště jménem Gran Turismo, do kterého nově vyrazila i Škoda, umožňuje i bez řidičáku...
Piruety i slalom. Machři na policejních motorkách předvedli své umění
Jako ladné akvabely se proplétali mezi sebou a kuželkami. Policisté z motocyklové jednotky na svých...
Automobilová Evropa v čínské pasti. Levná auta tu prodávají dvakrát dráž
Využívat nástrojů globalizace, abyste na světových trzích dokázali produktem konkurovat cenou. To...