Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Volkswagen vypouští oblíbené bestie. Golfy GTI a GTD přijdou koncem jara

  8:00
Fanoušky nesmrtelného modelu jistě potěšila zpráva, že VW Golf se stal autem roku 2013. A hned přichází další. Na ženevském autosalonu se dnes představují ostré verze modelu a česká cena GTI bude začínat podstatně níže než německá cenovka. V prodeji bude v základní verzi a v provedení Performance. Cenovka výkonově slabší dieselové verze GTD bude o něco vyšší než u benzinové verze.

Volkswagen Golf GTI | foto: VW

Volkswagen oba nové modely, vycházející z aktuální sedmé generace Golfu, oficiálně ukáže na autosalonu v Ženevě, který začíná 7. března. S předstihem však ukázal podobu obou modelů na fotografiích, představil část technických parametrů a nastínil základní cenu novinek.

Fotogalerie

Především pohled na cenu může české zákazníky potěšit. Základní varianta Golfu GTI bude stát 613 900 korun, přitom v Německu bude nové GTI startovat v přepočtu na 730 tisících korun. Je pravděpodobné, že určité rozdíly budou ve výbavě, ale i tak je česká cena příjemným překvapením. U dieselové verze pak známe jen německou cenu, která je o tisíc eur vyšší než u benzínového GTI. Stejný rozdíl, tedy asi 25 tisíc korun, by pak měl být u obou modelů i na českém trhu.

I nové GTI si zachovává vlastnosti předchůdců. Liší se oba nárazníky, vpředu najdeme tradiční voštinovou masku s červenou linkou a zadní světla jsou zatmavená. Auto sedí o kousek níž a má výraznější boční prahy. Nová jsou sedmnáctipalcová kola a v interiéru si nelze nevšimnout sportovního volantu a sedadel s tradičním kostkovaným vzorem. Víceméně to samé předvede i dieselový model GTD.

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Stejně jako standardní provedení sedmičkového Golfu, tak i obě sportovní verze sdílí novou koncernovou modulární platformu MQB. Tu pak má třeba i nová Škoda Octavia nebo nový Leon od Seatu. Díky nové platformě se podařilo uspořit i pár kilogramů hmotnosti, takže pohotovostní hmotnost nového GTI začíná na 1 350 kilogramech.

Novinky dostaly i zcela nové motory. GTI má přeplňovaný dvoulitr s výkonem 162 kW (220 koní), příplatková verze Performance pak přidává dalších 7 kW na výsledných 230 koní. Díky této úpravě se GTI dostane na maximální rychlost sériových aut 250 kilometrů za hodinu. Základní verze se pak bude o něco pomalejší, když zvládne 246 kilometrů za hodinu.

Točivý moment je u obou verzí shodných 350 Nm. Na výběr bude mezi šestistupňovým manuálem a automatem DSG. Výrobce zatím nerozlišuje zrychlení u obou převodovek, možná jsou stejné. Základní GTI tak vystřelí na stovku za 6,5 sekundy, verze Performance je o desetinku rychlejší. V porovnání s předchozí generací GTI z šestkového Golfu je novinka o půl sekundy rychlejší. Aby také ne, když má o 70 Nm větší maximum točivého momentu a o 10 až 20 koní vyšší výkon.

Dieselový Golf GTD má dvoulitrový diesel naladěný na 135 kW (186 koní), s kterým dosáhne na maximální rychlost 230 kilometrů za hodinu a na stovku zrychlí za 7,5 sekundy.

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI

Udávaná normovaná spotřeba není u hot-hatchů, kam obě novinky tradičně patří, příliš důležitou hodnotou a pravděpodobně se na ni málokterý majitel dostane. Ale budiž. Teoreticky se při dodržování rychlostí GTD dostane až na 4,7 litru nafty na sto kilometrů, GTI pak v obou výkonových verzích na 6,5 litru naturalu, případně o půl litru více s DSG převodovkou.

V Německu začne Volkswagen přijímat objednávky na jaře, v prodeji budou Golfy GTI a GTD od konce jara. Zhruba v tomto termínu by měly novinky dorazit i na český trh. Výrobce uvádí termín na přelomu jara a léta, což logicky vychází na červen.

Autor:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Triptych slavných aerodynamických alf v aukci, mohou stát až půl miliardy

Triptych je označení pro umělecké dílo rozdělené na tři části. Doba třídílných oltářů už dávno pominula, dvacáté...

Jak pečovat o auto na LPG? Propan-butan rozhodně není na odpis

Premium Máme zde 7 rad pro zájemce o vůz na LPG. Podíváme se na to, jak zacházet s autem a pečovat o LPG instalaci tak, aby...

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Smradlavá záhada Hyundaie. Sedadla nóbl SUV páchnou po česneku a ponožkách

Americká pobočka automobilky Hyundai řeší neobvyklou potíž. Některé exempláře sedmimístného SUV Palisade začaly ve...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...