- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je nejvyšší čas, aby evropské automobilky projevily alespoň trochu pokory a začaly se učit i od Číňanů.
Pěkný příklad je Geely. Před lety koupilo Volvo od Fordu a člověk by byl tehdy čekal, že švédskou fabriku vykuchají, co se bude hodit, odvezou do Číny a pak zavřou. Ale udělali to zcela jinak:
Volvo, fabriku i švédské zaměstnance nechali, stejně jako vývoj. Navenek Volvo zůstalo tím, čím bylo - premiantem v bezpečnosti a nových technologiích. Zkušenosti z Volva ale postupně uplatňovali i u značek, které Geely vlastní v Číně. Vznikla tam zcela nová prémiová značka Polestar, která vyrábí jenom elektromobily. Auta vyrábí v Číně a krom jiného je dováží i do Evropy. A její elektromobily patří spolu s korejskými a americkou Teslou k těm nejlepším, hlavně co se týče efektivnosti využití elektrické energie.
Číňané neplánují jen dovoz svých aut, zejména těch elektrických, do Evropy. I když i to, nechali si stavět několik obrovských lodí určených jenom pro přepravu aut. Číňané už teď plánují v Evropě stavět své fabriky. Jak to předtím udělali Japonci a pak Korejci.
Evropské automobilky se svým nepružným vedením firem budou mít co dělat, aby zvládaly držet krok s konkurencí mimo Evropy.
Mate uplnou pravdu, jen ten Polestar se neprofiluje primarne jako «cinska» znacka, naopak hlavni odbytiste je USA a Evropa - jeden mi stoji pred domem :-) Mimochodem, skvele auto ...
Geely Holding bude nejspise patrit Cine, o tom taktne pomlceli. Nas koncici prezident tam zjevne nema takovy kamarady, jako si myslel. Jesteze to nestavi u nas. Elektromobilita a zelene evropske silenstvi je cesta do pekel. EU produkuje jen cca 1/4 emisi. Cina, Indie, Afrika a Jizni Amerika a zbytek Asie bez Japonska na emise kaslou...
Tak kašlou. Zkuste si to přepočítat na hlavu. Pak zase vyjde, že na to kašle Evropa, USA, Austrálie.......
tak to si číňané ošéfujou, aby jim tam nepřiletěla ruská ( čínská ) raketa