- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Důsledné zmapování následků nehody může přispět k zvýšení bezpečnosti příští generace automobilů. | foto: Archiv
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Při nárazových testech se místo lidí používají figuríny, takzvaní Oskaři. Existují i dětské postavy a ženy Oskarky, všechny vybavené citlivými snímači. Volvo jich má celou řadu a patří mezi propagátory myšlenky, že auta mají být bezpečná pro lidi velmi odlišných postav, statného Švéda i drobnou ženu třeba z Portugalska, zdatné sportovce i obzvlášť křehké šoféry – těhotné ženy.
Jenže nejlepšími Oskary jsou skuteční lidé a reálné nehody. Sice se střety nedají nafilmovat na kamery schopné nasnímat za ideálních podmínek tisíc záběrů za sekundu, ale o to lépe lze zdokumentovat nejčastější typy nehod a jejich následky, o což jde konstruktérům především. V této oblasti vyniká především přístup Volva, a to jak podrobností, tak obsáhlostí, ale na přínos analýz spoléhají mnohé další automobilky.
Když vjížděli do úseku, kdy byla rychlost snížena na 70 km/h, zaregistroval Patrik, že auto v protisměru přejelo dělící čáru a míří přímo na ně. Začal intenzivně brzdit, ale protijedoucí řidič nereagoval. I když Patrik téměř zastavil, došlo během pár chvil k prudkému čelnímu nárazu.
Připojte se ještě dnes a získejte: