Diskuze

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich klesající prodeje a nejistota ohledně budoucnosti vyvolává na Slovensku paniku. Když jedna z hlavních fabrik, bratislavský Volkswagen, oznámil poprvé po deseti letech propouštění, byl to šok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Nejsem makroekonom, ani ekonom. Používám "jen" selský rozum. Současná "neekoauta" jsou již natolik kvalitní, že bez problémů vydrží 20+ let. Dnes produkovaná auta "ECO ", nižší střední třídy, jsou za cenu vyšší střední třídy. Kdo je konečným zákazníkem těchto vozů? Běžný spotřebitel zcela určitě ne. Běžný spotřebitel na to nemá. Bude tedy jezdit neekoautem, dokud mu to ekoteroristi, potažmo EU nezakáže. Elektro je nesmysl. Výroba a instalace infrastuktury jde do astronomických částek. Jakou má uhlikovou stopu výroba kabelů, jejich instalace... Proč nevyužít problém SRN? Mají problém s distribucí el.energie z větrných elektráren v Severním moři. Přebytek by se dal využít na místě k výrobě vodíku z vody. Vím, že je to energeticky nehospodárné, ale když je přebytek, tak to ekonomický smysl má. Vidím naprosto ekonomičtější a ekologičtější rozvody a dopravu H2, než na surovinově, infrastrukturně, finančně, logistiky i jinak náročnou výrobu a distribucí elektřiny. Výroba pohonu na H2 je výrazně levnější, než na el.baterie. odpadla by tím nutnost udržovat neeko auta 20+, protože by všichni byli schopni podřídit si auto moderní za rozumnou cenu...

1 0
možnosti
Foto

Auta by se vyráběla dál, lidí by neztratili práci, další lidé by našli, či neztratili práci v likvidaci a třídění vraků... A již vidím příspěvky, které budou podporovat elektrickou, či fosilní lobby. Je to jednodušší, než zaměstnávat rádoby ekopolitiky, kteří nemají o fyzikálních zákonech ani nejmenší tušení...

0 0
možnosti
MN

I kdyby nebylo obchodních válek a cyklické ekonomiky, tak se není čemu divit. Automobilová doprava je těžce škrcená zelenou politikou a módou všeho alternativního, jako třeba jezdit do práce na kolečkových bruslích s elektrickým pohonem a podobně. Výsledek je ten, že auta není kde parkovat, parkovací místa se ruší, pokud nepočítáme kolony na poddimenzovaných silnicích a když už se náhodou dáme do pohybu, tak je to jen poskakování mezi uměle vytvořenými šikanami v podobě nejrůznějších zúžení a omezení, případně nám napaří mýtné.

Co při takovém vývoji čekali? Já se divím, že auta ještě někdo kupuje...

Pokud bude používání auta za trest, tak nepomůže ani milion dotací, šrotovného a daňových úlev.;-€

1 1
možnosti
JU

Pán to míní ironicky, ale je to tak.

0 0
možnosti
MS

Už za bolševika soudruzi věděli, že když je práce na záhumenku či na vinici, Slováka do práce nedostanou. Přestože mají v pobočkách jedné firmy třeba i vyšší mzdy než u nás, musejí tam "na výpomoc" jezdit našinci, aby se jim ty továrny nezastavily. Ptám se: "To mají tolik práce?", odpověď: "Ne, jen se jim nechce makat." (Pozn.: rozhovor je na 100% autentický.)

0 0
možnosti
Foto

Ve VW to dost přehnaly odbory, mzdy rapidně nahoru, stávky. Dnes to v koncernech funguje tak, že vyrábí ten, kdo to umí ve srovnatelné kvalitě levněji se započtením všech nákladů. Závody mezi sebou regulérně soutěží, jde o interní konkurenci.

2 0
možnosti
PM

P87e39t88r 37M54i97c90h80a64l

11. 7. 2019 21:06

Řekl bych, že na Slovensku poněkud podcenili diverzifikaci ekonomiky.

0 0
možnosti
VB

neřekl bych, že něco podcenili, stáli před rozhodnutím, jestli montovat auta pro Němce a nebo nemontovat nic, vybrali si montování aut a žádná jiná možnost diverzifikace nebyla ve hře, takže nemohli ani nic podcenit

0 0
možnosti
PS

Tam je vic faktoru.

1) SMER - socialnidemokracie - tlak na zvysovani minimalni mzdy a socialni balicky - nemoznost snizit danove zatizeni

2) volby za par mesicu, bod c1 krat 2

3) konkurence z jihu, treba Madarsko ma 10% dan a pretahlo Slovensku Mercedes, potom BMW, potom rozsirovani Mercedesu a ma 1 tovarnu na baterie (Samsung) a dalsi korejskou stavi.

4) loni VW BA odborari stavkovali za vyssi mzdy, ktere uz tou dobou presahovali Porulgalsky zavod, navic ten bod c.1 a vysoke dovody, jejich vysvetlovani ze v Nemecku maji 3x vyssi mzdy a ted maji vysledek. Proc platit draheho Slovaka, kdyz Madar je levnejsi, nebo proc presouvat na Slovensko, kdyz by chteli stejny plat jako v Nemecku.

3 0
možnosti
JV

J84o87s31e63f 50V91a37l17a

11. 7. 2019 13:43

plny souhlas - az na jedno : Q7 a Porsche Cayenne jsou plne sklady a neni je kam davat, protoze se trh v teto kategorii hrouti.

0 1
možnosti
AJ

Rekl bych, ze se neco zacina dit, zatim skryte. Jedna nejmenovana firma na Jizni Morave vyrabejici pro auto prumysl mela ted tyden a pul nucenou dovolenou, pry malo zakazek......

0 0
možnosti
JV

J73o76s14e28f 33V17a43l71a

11. 7. 2019 13:30

co myslite slovem "skryte" ? To, ze Porsche prodalo v Nemecku o 21% aut meine nez za stejne obdobi loni ? ze Audi ma o - 12 % mensi prodej a Skoda jenom o -3%. Ze v CR za QI a QII poklesl prodej aut o 10 %. Musite cist noviny, na fb se to bohuzel nepise

0 0
možnosti
VP

U nás nemusíme mít strach. Máme schopnou vládu, můžeme si dovolit v době zatím rostoucí ekonomiky hospodařit s mastným schodkem a na řepkových polích se množí motýle.

1 1
možnosti

Zatim nejnizsi schodek v pomeru k rozpoctu od zacatku "ery schodkovani".

0 0
možnosti