Volkswagen Design Vision GTI

Volkswagen Design Vision GTI | foto: Volkswagen

Jen pro nejdrsnější tunery: extrémní 503koňový VW Golf GTI

  • 33
Golf GTI je pojem mezi mládeží s kšiltem dozadu a rozkrokem u kolen, do golfů však usedají i známí závodníci, když vylezou ze svých závodních speciálů. A rychlá verze GTI je fenomén, jmenuje se po něm i obrovský sraz upravených aut značek koncernu Volkswagen. K jezeru Wörthersee však tentokrát dorazila příšera, ze které se i ostříleným tunerům rozklepou kolena.

Každý květen se už od roku 1982 k jezeru Wörthersee v rakouských Korutanech sjíždějí milovníci Volkswagenů Golf GTI a dalších upravených seatů, audin a nově i škodovek. Akce má velkou podporu značek, a tak se každá snaží vytáhnout s originálním konceptem, který staví přímo pro tuto akci. Škoda letos přivezla nabroušený rapid, čtěte zde.

Volkswagen Design Vision GTI
Volkswagen Design Vision GTI

Volkswagen Design Vision GTI je do extrému vyladěný a upravený Golf GTI, který už v nové sedmé generaci žhaví gumy. Sériové provedení vyrazí do prodeje co nevidět, první dojmy ze svezení říkají, že je to neskutečně rychlý a obratný sportovec, který padne do ruky každému.

To monstrum od rakouského jezera bude ovšeme potřebovat mnohem zručnějšího krotitele.

Namísto čtyřválcového přeplňovaného dvoulitru s výkonem 220 (za příplatek 230 koní) dostal bílý přízrak třílitrový přímovstřikový šestiválec biturbo, ze kterého motoráři vydolovali 503 koní (370 kW) a 560 newtonmetrů točivého momentu.

Volkswagen Design Vision GTI

Aby takovou sílu vůbec auto přeneslo na silnici, přenáší dvouspojková převodovka DSG sílu na všechna čtyři kola.

Z nuly je mohutně ospojlerovaný golf na stovce za 3,9 sekundy a prý umí uhánět až třístovkou.

Základem je stále ještě architektura MQB, kterou kromě golfu používají také nové octavia, Audi A3 a Seat Leon. Karoserie však, i když golfa připomíná, prošla mnoha úpravami. Snad jediný díl nezůstal bez úpravy. Volkswagen tak ukazuje variabilitu své modulární platformy.

Oproti obyčejnému GTIčku je studie o patnáct milimetrů kratší, o šest nižší a o sedm širší. Konečné rozměry jsou tak: 425 cm délky, 138 výšky a 187 šířky. Auto sedí na dvacetipalcových kolech (235/35 R20 vpředu a 275/30 R20 vzadu) pod kterými jsou schované mohutné karbokeramické kotouče brzd (vpředu průměr 380 a vzadu 356 milimetrů).

Volkswagen Design Vision GTI

Přepracovaný je také interiér, kde stavitelé hýřili hliníkem, alcantarou a červenou nití. Má mnohem ostřejší tvary a je jen dvoumístný. Místo zadních sedadel zaujal vestavěný rám zvyšující tuhost karoserie. Středový panel minimalisticky pojaté přístrojovky se víc natočil k řidiči. Asi nejzajímavější novinkou je umístění voliče jízdních režimů přímo na volant. Doplňme, že to okoukali u Ferrari, kde voliči říkají "manettino".

Volkswagen Design Vision GTI

Pro upřesnění: 503 koní je hodně, ale není to nejvíc. Před šesti lety se u Wörthersee zjevil Volkswagen Golf GTI, do kterého konstruktéři napasovali 650koňový osmiválec, čtěte více.