Vojtek nesnáší ekologické aktivisty a v obci by zavedl šedesátku

  18:41aktualizováno  18:41
Zpěvák Josef „Pepe“ Vojtek si svůj vůz Jeep Grand Cherokee nechal dovézt z Kanady. Prý je to až o třetinu levnější, než kdyby ho kupoval u nás. Frontman oblíbené kapely Kabát má na stav českých silnic jasný názor.

„Platíme vysoké daně, povinné ručení a dálniční známku.

Za ty peníze chci, aby byly silnice v pořádku.

Bohužel se každý den přesvědčuji, že tomu tak není,“ říká frontman jedné z mála českých hudebních skupin, která dokáže vyprodat desetitisícovou halu.

Proto jste si koupil jeep?

I to byl jeden z důvodů. Jeep Grand Cherokee je kompromis mezi terénním a silničním autem, takže pro tuhle zemi ideální „kára“. Určitě s tím nejezdím řádit do lesa. Na to bych si koupil třeba Mitsubishi Pajero.

Měl jsem i sportovní auto, ale po projetí dálnice z Prahy do Brna jsem z toho vystupoval vyklepanej jako startka. V jeepu mám skoro pětilitrový motor s výkonem dvou set dvaceti koní, takže jede jako blesk a přitom má měkký podvozek, který jen tak příjemně kolíbá.

Kupoval jste auto nové?

Ne, je to zánovní ojetina z Kanady. Tady se vám ho koupit nevyplatí. Takhle se dá pořídit až o třetinu levněji. Já jsem si ale vždycky kupoval ojetiny. Koupě nového auta je pro mě vyhazování peněz.

Dobré ojeté auto se dá sehnat třeba u autorizovaného dealera. Naposledy jsme takhle s přítelkyní Libuškou kupovali Hyundai Santa Fe. Docela mě to auto překvapilo. V dobrém.

Jaká auta jste vystřídal?

Začal jsem s žigulíkem, pak jsem si koupil Opel Mantu, dvojkového golfa, kterého nahradil nadupaný trojkový Golf VR6. Potom to byl Volkswagen Passat Combi, Opel Omega Combi a před rokem Jeep Grand Cherokee.

Téměř samé německé vozy...

Dávám přednost jejich preciznosti. Kdysi mi nabízeli Renaulta Lagunu, tak jsem se v tom svezl, ale nic moc. Radši bych si koupil passata. To samé jsou třeba italská auta, která sice dobře vypadají po designové stránce, ale já jim moc nevěřím. Italové jsou šílenci.



A co třeba škodovky?

Měl jsem půjčeného superba. To je pěkné auto, ale třeba octavia mi připadá malá.

Co preferujete při výběru výbavy?

Měla by být nadstandardní. To znamená klimatizace, pohodlné sedačky; pokud v kůži, tak vyhřívané, dobrá muzika a dostatek airbagů. Motorově dávám přednost svižnějším autům.

To se projeví na spotřebě...

Na to moc nekoukám. Jezdím hlavně pracovně, tudíž si to nechávám proplácet. Ale je fakt, že jeep si ve městě říká o dvacet a na běžných cestách o patnáct litrů naturalu.

Jak jste na tom s dodržováním rychlostních limitů?

Když někam jedu, snažím se tam být co nejdřív. Pochopitelně jedu tak, abych nepřizabil sebe ani nikoho jiného. Nemám rád ty, kdo jezdí na padesátce třicet, protože si myslí, že je to bezpečný. To je blbost.

Máte nějaké vysněné auto?

Líbí se mi Infinity FX45. Vypadá dobře a má skvělou výbavu. To, co je tady luxus, je ve Státech standard. Třeba kožené sedačky. Hamburgrů spotřebujou mraky, tudíž kůže je dost, a proto ji cpou do všech aut. Já nemám rád třeba japonská auta, protože všude je hnusnej šedej plast. A ty gumové návleky na řadicí páky... To je něco tak odpudivýho.

A jaká auta se vám nelíbí?

Určitě bych nešel to takových těch skoro papundeklových vozítek.

Takže třeba auta z Kolína vás nechávají chladným.

Odkud?

V Kolíně je nová automobilka vyrábějící vozy určené do města...

Tak to mi uniklo. Jen jsem v rádiu slyšel, že tam shánějí lidi na práci. Do města to špatné být nemusí, ale na dálnici bych s tím radši nevyjel.

Máte motorku?

Nemám, ale vážně přemýšlím, že do toho vletím. Jsem fandou značky Harley-Davidson.

Co byste na českých silnicích změnil?

V obci bych opět zavedl šedesátku, auta už jsou na takové úrovni, že by neměl být problém zastavit, když vám někdo skočí do cesty. Ale týká se to i chodců; jestli někdo přechází na červenou a srazí ho auto, tak by to měl být jeho problém, ne že řidič měl předvídat. To je ta nejblbější věta ve vyhlášce.

Když si ulomíte kolo v díře na silnici, řeknou vám, že jste měl jízdu přizpůsobit stavu vozovky, že jste měl předvídat… Já bych podal trestní oznámení na toho, kdo je za stav silnice odpovědný. No a pak mě rozčilují ekologičtí aktivisté, co blokujou stavby dálničních obchvatů velkých měst.

Když někde padesát tisíc lidí trpí smradem z aut a jde to řešit obchvatem, moc bych se s nikým nevybavoval o tom, jestli se tam smí, nebo nesmí stavět kvůli jednomu broukovi, na kterého si za dvacet let stejně nikdo nevzpomene. Ať si ho dají do krabičky a přenesou jinam!

Venku začíná být tepleji. Co třeba vy a kabriolet?

Já si nemůžu pomoct, ale mně tenhle typ auta k chlapovi nesedí. Připadal bych si v tom jako homosexuál. Měl jsem půjčeného lexuse a musel jsem zatáhnout střechu, protože jsem se styděl. (smích)

POHODLÍ Jeep s koženým interiérem a automatickou převodovkou. To Josefu Vojtkovi vyhovuje.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz