Blesk v malém vápně
Fotbalisté a trenéři v rámci sponzorských aktivit svých týmů tradičně „fasují“ různá auta. A v poslední době hodně i ta do zásuvky. Fotí se u nich a tváří se, že bez nich nemohou být, ale už se třesou, až za rohem nahodí osmiválec či dvanáctiválec svého Bentleye, Mercedesu nebo Cadillacu. Tým německé nejvyšší fotbalové ligy Borussia Dortmund (BVB), kterou sponzoruje značka Opel, dostal za úkol zpropagovat elektrické mikroauto Opel Rocks-e, což je přeznačená verze Citroënu AMI.
Limitovaná edice Rocks-e 09 se tak stala jejich maskotem. Na bocích má samolepky s číslem „09“, které je i součástí znaku týmu jako připomínka roku založení klubu (1909). A co víc, tato verze malého elektrického vozítka bude vyrobena v 1909 kusech a v Německu je k dispozici za cenu 9009 eur, tedy za v přepočtu 220 tisíc korun. Hře s čísly se ale vyhnulo třeba to, kolik by se dovnitř vešlo fotbalových míčů.
Pro ty, kteří si auto objednají online, je tu také několik exkluzivních vychytávek: sportovní taška, samolepky a tričko svého oblíbeného hráče. Ti, kteří si auto zarezervují do 30. dubna, získají vstupenky na zápas 14. května, včetně exkluzivní prohlídky Westfalenstadionu, kde se potkají také se dvěma hráči z týmu a s legendou Borussie Norbertem „Nobby“ Dickelem.
Jezdit s Opelem Rocks-e v Německu mohou již patnáctiletí, je ovšem otázkou, zda je to „cílovka“ pro typické fanoušky Borussie. Jisté je, že Opel potřebuje vyprázdnit sklady a v Dortmundu zase uvítají, když omladina vstane od herních konzolí a vyrazí na stadion. Třeba zrovna v té pojízdné „škatuli“.